Wednesday, January 24, 2007

samenvatting


De laatste avonden was ik moe en had geen zin om zelf wat op m'n blog te zetten. Ik kon me er niet toe zetten. Wel las ik andere bloggen, die van zuslief, Mike en onze nieuwe familieblog in wording.

Zo geniet ik lekker mee met anderen al had mijn zus blijkbaar ook geen inspiratie of tijd voor haar eigen blogje nu ze onze familie aan het lanceren is.

Vandaag ging ook weer vroeg (ja duh) naar bed, vandaar dat ik nu even een korte samenvatting geef van de week so far. Laten we voor het gemak beginnen met de maandag.

Jasper en ik moesten om half 8 in Gent zijn voor een dagopname. Thuis alles geregeld en vroeg de deur uit dus. In het UZ lekker gewacht om ons aan te melden en gewacht tot het onderzoek ging beginnen. Om 10 uur was Jasper onder narcose (licht roesje) voor een slokdarmonderzoek (geen ontsteking) en voor het steken van een sonde voor het maagonderzoek.

Daarvoor moesten we naar kinderradiologie. De bedoeling was in de loop van de middag, maar omdat Jasper het ding door neus en mond slecht verdroeg en bergen slijm eruit gooide kon het meteen. Dat schoot tenminste op. Dus eerst naast zijn bed in de K12 gezeten met zuiger en dan op weg met zakdoekjes via liften en kelder naar de K5 met slijm poets stoppen voor het onderzoek met contrastvloeistof. Daarna mocht de sonde uit en hoorde ik dat Jasper veel reflux heeft. Bijna de hele maaltijd komt terug naar zijn keel (net als bij een koe? vergeef me me mijn sarcasme).

Nou ja dat wordt dus 4 of 5 nachten kamperen in het UZ binnenkort. Dus wie zin heeft in een dagje Gent..kom eerst even langs ons in het UZ (of pas ons in de planning) Je hoort nog van de datum.

Dinsdag getut met mijn oppaskindjes, waarvan Jasper weer erg genoot en toen weer naar het UZ, voor een bezoekje aan de orthopeed. Gewoon controle. Op de heenweg hadden we last van de spits,maar die was op de afdeling orthopedie gelukkig al geweest en we waren binnen een half uur weer op weg naar huis. Dit keer met het stempel Oke. Ook wel weer een keertje fijn.

Vanochtend de tillift en de eet werkstoel met spraakcomputer van Jasper van en naar school gesjouwd voor Brams spreekbeurt over het gehandicapte kind. Hij had het goed gedaan en de hele klas was muisstil volgens de juf, behalve toen Bram Lisa liet zweven in de tillift.

Jasper en ik gingen 's ochtends lekker op bezoek bij de Wolkjes op de Tjasker. Jaspers oude groep. Ik had het bezoekje steeds uitgesteld in de hoop allemaal leuke dingen te kunnen vertellen, maar ja wacht daar op. Dus gewapend met lekkers waren we natuurlijk van harte welkom en hebben we lekker gekletst en genoten van alle kinderen. We zongen nog mee en ik heb alle kinderen weer lekker aandacht gegeven door grapjes te maken, te tillen, te aaien en te kroelen en ze blonken er weer lekker van.

Daarna nog geassisteerd op een kinderfeestje. Bram mocht ook helpen en Jasper mocht lekker met vriendin Nancy mee om te wandelen en daar te spelen...goed geregeld al weer.

Zo, iedereen is weer bij en ik kruip lekker in m'n mandje met mijn lekker lezend boek. Even lezen en dan lekker slapen naar de dag van morgen.

Nieuwe dag, nieuwe kansen

2 comments:

Roosnans said...

druk weekje weer zussie!
sorry dat ik niet even heb gebeld...beetje druk...maar das geen excuus!
hou je haaks!
slaap lekker
dikke kus

Anonymous said...

Ik snap de blogstilte helemaal. Ik zit zowaar met natte ogen jouw relaas van de afgelopen week te lezen. En ik? Ik ben alleen maar met mezelf bezig. Dank je wel lieve Lin.
I'll get my ass in gear now!