Sunday, January 21, 2007

impressie oma's feest

Morgen wordt mijn oma 96 jaar oud. Haar verjaardag wordt gevierd met de hele familie. Kinderen en hun aanhang en kleinkinderen met hun aanhang en hun kinderen. Een hele club bij elkaar. De sfeer zat er goed in, zowel in de locatie als in de mensen en wij kleinkinderen lachen omdat we allemaal "last" hebben van dezelfde dingen.
Zo vraagt neef Tom aan mijn zus waar haar man is( gescheiden), vraagt mijn zus vertwijfeld aan mij of Marjolein niet 2 kinderen heeft ( 1 kind) en herkent iedereen het beeld van mij met een pak koffiefilters die ik van mijn moeps krijg, omdat de mijne op waren. Nicht Tanja blijkt ook het halve boodschappenlijstje in de winkel achter gelaten te hebben bij het boodschappen doen....

De ooms zitten aan de ene tafel, de tantes houden een ronde tafel conferentie en wij kleinkinderen mengen ons onderling in verschillende matches. Verschil moet er zijn.

Ondertussen eten we een hapje van het buffet, met als toetje rijstepap met bruine suiker en ontdekken de achterkleinkinderen hoe oude volkspelletjes, als gaaibollen en puuten, gespeeld worden.

Kortom het is goed .Goed om iedereen te zien, de laatste nieuwtjes te horen en te lachen om en met elkaar. En...om onze foutjes te voorkomen komt er een familie blog. Iedereen wordt geacht de nieuwtjes van zijn familie, zoals nicht Esther aankondigde dat ze zwanger is, door te mailen aan mijn zus en zij zet ze dan op ons blog.

5 comments:

Roosnans said...

lekker weer, ik kan nu niet meer zeggen "oeps vergeten hoor, dat bloggie"... grinnik

mooie plaatjes meis, was vandaag stukken minder crea bij de bijeenkomst in fotograferen...
jaloers jaloers....

kus

Anonymous said...

Grrr, nou wil ik een mailtje sturen met Lodewijk zijn oog, maar ik weet je nieuwe mailadres niet uit mijn hoofd en de adressen zitten niet in de laptop... balen zeg!!! Ik dacht, dan zet ik hem gewoon op je blog, maar dat lukt me dus ook al niet... balen!!! Nou ja, dan moet je me je mailadres maar mailen (hihi, dat klinkt ingewikkeld) en dan stuur ik hem alsnog!
Liefs Irma
PS: Ik vind de foto's op je blog echt super!!! Vooral die mooie met zon en wolken en storm! Echt vet!!!

Anonymous said...

mooie foto

Anonymous said...

Hoi Lin,
Leuk blog. Kan ik bij jullie ook eens kijkje nemen.
En mooie foto's zeg!! Wauwie, prachtig als je dat zo kan....
Nou, je hoort er wel weer van.
Groeten van Esther.

Anonymous said...

Sfeervolle plaatjes!