Friday, March 16, 2012

Presentatie drie-luikjes


 
Gisterenavond was het eindelijk zo ver: eindelijk werden de drieluiken met een passend verhaal gepresenteerd. Na weken zwoegen en ploeteren, blokkades overwinnen en doorzetten waren de drieluiken met verhaal af. Daarna duurde het nog een hele poos voor iedereen eindelijk alles kon zien.  Op de afsluitavond van het project over water sloten mijn kunstenaars en ik aan. Feestelijk aangekleed met feestelijke prikkers en champagneglaasjes "champagne" voor de kunstenaars en gewone bekers voor de andere bezoekers richtte ik het lokaal in. Zoon Bram was zo lief me nog even te helpen en vriendin Elly kwam me nog even geestelijk ondersteunen bij de start. Wat, hoewel het op "mijn"oude vertrouwde school plaatsvond vond ik het toch spannend. Hoe wordt het ontvangen?
De kinderen kregen allemaal een door mij gemaakt naamkaartje in de vorm van een palet, zodat ze goed herkenbaar waren.
Het was zo heerlijk om te zien dat ze genoten
met hun naamkaartje op en hun champagneglaasje in de hand. Ze voelden zich belangrijk en dat was ook de bedoeling. Er werd echt de tijd genomen door mensen om de drieluiken en de verhalen van de kinderen te bekijken en te lezen. Veel mensen stonden te kijken van hun creaties, van hun creativiteit.
De juf werd vooral gewaardeerd om haar mooie kleren en vooral om haar schoenen!  Weer eens wat anders dan haar spijkerbroek en de" kloefers " aan haar voeten. Dat dat kan....

deze van twee broers zijn wel af. De bovenste zijn van de oudste uit groep 8, de onderste van zijn broer uit groep 3.
Foto's van de eindresutaten moet ik nog maken, wel heb ik foto's gemaakt toen er hard gewerkt werd aan de drieluiken. Ook de verhalen die ze er bij moesten maken zijn leuk geworden.
een meisje uit groep 3(de 3 kleine schilderijtjes)  heeft zichzelf veel werk gegeven met allemaal kleine figuurtjes.
het prinsesje kreeg een pracht van een paleis en een kroon versierd met goud
drie roze paarse schilderijtjes met als thema vriendschap. Hartsvriendin van de maakster is
verhuisd naar de V.S. Gelukkig bestaat skype en komt ze deze zomer naar Nederland.
ook deze drie zijn prachtig geworden. Goud doet het goed op schildrijen!

1 comment:

zuz said...

leuk leuk leuk!!! mooi project!
mooie mensen!
knuf