Thursday, March 22, 2012

en dat was woensdag....

Net als de maandag kwam en ging, de dinsdag kwam en ging zo verging het ook de woensdag. Het was weer een leuke dag waar ik van genoot. 's Ochtends kwam Dianne langs, een pracht vrouw. Veel heb ik met haar gedeeld jarenlang. Zo zat ze hier een tijdje iedere ochtend bij Jasper en zijn gipsen benen zodat ik even de kinderen (ook haar dochter) naar school kon brengen met de fiets en dus even de kans had op een hapje adem buiten de deur. Een vrouw die ik leerde kennen toen we samen in de ouderraad zaten va de basisschool en daar samen lang de Jut en Jul waren voor alle feesten en partijen. Gelachen hebben we, veel gelachen. Het is een vrouw met humor en eentje waarvoor ik speciaal opnieuw begon met het maken van zeemeermin/-man wasknijpers voor de nazomerwandeltocht. Na een hele ochtend knutselen, met hulp van een ouder, werden ze afgekeurd en begonnen we, zonder de ouder opnieuw met baardjes en haardossen plakken op wasknijpers ed. We riepen om herintreders, garnalenpellers, ex-gedetineerden desnoods....
Kortom genoeg mooie herinneringen. Gisteren kletsen we elkaar de hiaten van maanden bij. Ze verwende me voorjaarsbolletjes en het jaarlijkse oliebollenpakket. Reken maar dat ik de eerste ben die het jaar gaat uitluiden! Voor 4 juni moet dat gebeuren. Twee kilo mix... wat zullen we genieten, ik denk dat ik er maar een oliebollenfeestje van ga maken.
In de middag gingen Jasper en ik met de rolstoelfiets naar de zorgboerderij van vriendin Nancy hier een stukje verder net in het dorp. Ik mocht een workshopje schilderen geven aan haar cliënten. Gezellig! Een van de cliënten moet altijd lachen om mij en noemt me de laatste tijd steevast "ome Linda". Plagen kan ze ook "zachtjes ome Linda"en "foei ome Linda" klinkt er zo nu en dan en als ik het foei aanvul met "in de hoek ome Linda" vindt ze dat wel een goed idee.
Kortom een geslaagd uur schilderen, waar Nancy volgende week mee verder gaat werken en ik de week er na mag afsluiten.  Ook Jasper vond het geslaagd bij Nancy. Zoals ik niets hoeft te doen om "uitgelachen"te worden door de "ome Linda" zegger, zo hoeft Nancy niets te doen om Jasper aan het lachen te krijgen en dat is al jaren zo.
Terug thuis kwam juf Sylvia haar vriendje bezoeken. Ze miste hem na twee en halve week en kwam even op bezoek. Dat vond Jasper natuurlijk leuk en ook ik geniet. Jaspers juf (ik noem haar tante Syl.) en ik hebben samen de opleiding  "Leidster Kindercentra" gevolgd. Grappig genoeg begon Jasper later bij haar in de groep op zijn kdc. Na al die jaren zitten ze nog steeds bij elkaar in de groep. Gaat de één weg dan volgt het jaar erop de ander.
Dan stond er nog een uitje op het programma om te gaan kijken naar de optredens van al het talent op het Reynaertcollege, de middelbare school van de jongste. Zoals alle jaren zingen de meiden ook dit jaar weer heel wat ballads, maar gelukkig waren er ook nog wat vrolijke nummers ter afwisseling en hadden we er zelfs een jongen bij die doedelzak speelt. Lekker gevarieerd dus.
Zo ging de woensdag dus ook weer voorbij en is de donderdag weer begonnen. Jasper is voor het eerst weer naar school en Bram is nu twee dagen thuis: vrij.
Wat zou de dag van vandaag brengen? Morgen weten we meer. Fijne dag allemaal.

1 comment:

zuz said...

heeerrlijk dagje zuz.... !!!!!

knuffel!
zuz