Tuesday, April 17, 2012

zoef...........en het is dinsdag

maandagmiddag lucht
Wanneer je even niet oplet, even met je ogen knippert zijn er weer een paar dagen voorbij en is het dinsdag. Het weekend was rustig en gezellig. Zaterdag ging ik met mijn mannen naar de Voetbalexperience in Middelburg. Eline was met haar vriendinnen naar de Efteling en kwam pas 's avonds om tien uur in Hulst aan. Ruim de tijd dus voor mij en mijn mannen. Rudie en Bram waren er al een keertje geweest, maar Jasper en ik waren er voor het eerst. Ik zit hier nooit op het puntje van de bank voetbal te kijken en kon me niet zo'n voorstelling maken van de Voetbalexperience, maar het was leuker dan gedacht. Ik heb me zelfs gewaagd aan een paar spelletjes tafelvoetbal. Je raadt het al, dat is niet één van mijn sterkste kanten.
extra large voetbalspel
Zondag was een dagje met Eline en haar laptop. Zoals altijd als ze thuis is kun je haar voornamelijk achter haar laptop vinden voor de één of andere schoolopdracht of het voorbereiden van de lessen die ze moet geven op haar stageschool. Ik kook twee keer een verantwoorde maaltijd en  de dag is  snel weer voorbij.
Maandag ging ik lekker zwemmen met Jasper. Dat was door al zijn thuis zijn van de laatste tijd al een hele poos geleden. Samen met juf Sylvia en een groepsgenootje doken we het zwembad mee. De groep waar we anders met gaan zwemmen ging deze keer niet en dus hadden we het zwembad voor zijn vieren. Gezellig gedobberd, lekker gekletst en aandacht voor Jasper. Fijn.
Toen we uit de zwembadruimte kwamen zagen we iemand zitten op de tafel in de gemeenschappelijke hal. Ik attendeerde Jasper op hem en zo bleek dat de meneer, René, er speciaal voor ons zat. Hij had iets voor ons....jaaaaaa, de kaarten voor Ajax! Op zich geen verrassing, want ze waren ons beloofd, maar het wordt pas echt als je ze écht hebt vind ik. Voor de rest van de familie had ik al kaarten online gekocht en die liggen uitgeprint al te wachten  op de juiste dag, zij waren dus al verzekerd van hun plekje.
Jasper en ik dus nu ook, met dank aan Welzorg en dus aan René die Jasper uitgenodigd heeft. Dat wordt vast leuk zondag, ik heb er al reuze zin. Nu maar hopen dat ik de opdracht "foto's van Jasper en Ajaxieden" kan waarmaken.


Verder heb ik mezelf gisteren weer eens blij gemaakt door lekker te schilderen. Een idee voor een nieuw schilderij had ik al, de tekening is klaar om op het doek gezet te worden, maar eerst moest het doek even een laagje of twee krijgen, want ik had er al eens een kleurtje op gezet. Zelfs het gewoon "witten"van mijn doek  maakte me blij. Het is ernstig gesteld met me. Terwijl het doek droogde ben ik weer verder gegaan aan mijn Japa Mala. De drie die ik een week of wat geleden maakte hebben nog niet mijn volledige goedkeuring gekregen en dus heb ik er nog eens kritisch naar gekeken en ben aan een andere begonnen. Die voelt wel goed.Wat heerlijk om weer te schilderen. Straks ga ik lekker verder, maar eerst wat dagelijkse dingetjes in huis en een rondje buiten.

4 comments:

Anonymous said...

leuk ma, dat het schilderen je zo goed doet!
liefs

John said...

Ja, da dagen vliegen. Ook hier. Geen idee soms waar ze blijven. Alsof ik ze niet eens meemaak :D
Zon zit ook veel met zijn laptop als hij hier is. School en werk is tegenwwoordig anders dan vroeger.

Anonymous said...

Ajax! Ajax! Ajax!
foto's!foto's! Met Theo Jansen!!!!
xxxAuk

Lin's ding said...

jaja, dat heb je goed onthouden, ik ga mijn best doen Auk! Nog een paar dagen geduld!