Tuesday, April 24, 2012

mooie maandag

Een mooie maandag had ik. Met Jasper mocht ik weer lekker zwemmen. Een pittig dagje voor hem na een dagje Ajax. Op tijd uit bed, fysiotherapie, helemaal verschoond van top tot teen, zwemmen en dan was de dag pas halfweg. Ik genoot van mijn eigengemaakte tomatensoep bij de lunch en mijn laptopje. Dan met nog warme botten op de fiets naar vriendin Nancy voor ons, in principe, wekenlijkse wandeling. Haar programma voor de dag is nog lang dus moet het een korte snelle wandeling worden, maar eerst moeten we de acht niet geplande lammetjes en hun moeders nog wat gevoederd worden en komt haar manlief nog langs met een vraag.
We vertrekken en na een klein stukje zie ik een zilverkleurig bekend busje. Ik zwaai, het busje stopt. Daarin een enthousiaste, benieuwde Welzorger die de Ajax kaarten regelde. Nee, dit keer geen camera bij dus moet hij op een mailtje wachten met foto's. We kletsen even wat, Nancy loopt alvast door om een herhaalrecept en hebberig als ik ben, want ik wil behalve die kaarten ook nog een sticker voor op de bus in de hoop dat mensen rekening houden met de benodigde drie meter voor het in en uit rijden van een rolstoel, vind ik het ook nog fijn als ie me even een stukkie verder afzet bij mijn wandelmaatje en daarvoor moet het busje ook nog gedraaid worden.
Enfin we zwaaien en Nancy en ik wandelen verder via de apotheek terwijl we een paar weken (er gaat wel eens iets mis met onze wekelijkse wandeling) proberen bij te babbelen, wat nooit lukt in zo'n korte tijd. Even een slokje versgeperst sap, wat bemoedigende woorden want Nancy moet haar zorgboerderij aan gaan prijzen en ik ga weer naar huis. Ik doe wat huishoudelijke klusjes, deel mijn koffie met de buurvrouw, ontvang eerst de ene en dan de andere zoon thuis. Ik klets nog even aan de telefoon met vriendin Elly en we maken wat plannen voor op ons gezamenlijke dinsdagavond, ik verstuur eindelijk de foto's en schrijf een stukje voor op "zijn" Intranet. De grootte van het stukje had hij me aangegeven en benadrukt (hij leest wel eens een keertje een logje), maar helaas dat heb ik overschreden. Er moet tenslotte kop en staart aan zitten.
Na een gezellig maaltje voor twee, met Bram, is er tijd voor Jasper en dan skypen we met Eline. Met  de moeder van mijn oppaskindjes heb ik even contact via de messenger van hotmail en vriendin Aukje komt ook op skype. We typen wat heen en weer en ik stuur haar een stukkie wat ze voor me leest en kritisch bekijkt. Ook vriendin Esther heeft skype en komt online, maar met haar en haar zoon heb ik een video gesprek. Wat heerlijk, wat heerlijk, wat een genot. Allemaal fijne mensen op een rijtje vandaag.
Terwijl ik eindelijk mijn Ajax blog schrijf komt mijn Rudie thuis met verhalen over zijn maaltje en sportavond met zijn collega's. Heerlijk dagje weer vandaag eentje weer om op terug te kijken, eentje waarbij ik al deze mensen,  deze spreuk van Loesje cadeau wil doen:

2 comments:

John said...

Dat vind ik zo leuk aan SKype. JE kunt lekker videobellen en elkaar zien.
Gezellig en leuk.

ingrid said...

wat een mooie spreuk. Helemaal waar!!!