Thursday, April 26, 2012

een fijne woensdag

De dag van gisteren was weer leuk. De ochtend was voor mij alleen. Wat gefrutsel, een telefoontje met een vriendin, een flauwekulletje, een huishoudelijk klusje, maar van mij. De middag was weer snel gevuld met tekenles waar ik weer van genoten heb. Gieberende meisjes die liggend op tafel tekenen, kletsen en werken. Twee meisjes rustig kletsend en werkend aan een andere tafel, twee jongens die beide niet zo goed in hun vel zitten. De ene tekening verloopt vlekkeloos het volgende gaat moeizamer. De een wil zijn Avatar voor zichzelf houden, de ander krijgt het niet op papier hoe hij wil. Dan nog twee meisjes die zijn wie ze zijn en zij aan zij werken. Samen en toch apart. Het is een mooi clubje. Ook de meester voelt zich bij ons wel thuis, want hij kwam gezellig kijken, mee babbelen en lachen om de plagerijtjes tijdens onze pauze.
Ik wil jullie details uit hun supertekeningen niet onthouden. Ik vind het zo genieten om te zien wat ze tekenen. Ik ben vooral voor het aansporen, de complimentjes, het voordoen (Hoe teken je een tafel? Hoe teken je een bureau met iemand er achter? Hoe teken je een bed? Linda wil je met het gezicht helpen?),de knuffel als je verdriet hebt, de extra gekkigheidjes en het bij elkaar houden van de boel. Vaak moet ik ze ook aansporen om weer naar huis te gaan. Leuk he.Vaak vragen ze op dinsdag tijdens het overblijven al: "Linda is het morgen tekenles?" Als het antwoord nee is, want we hadden vorige week tekenles weet je nog.... zijn ze teleurgesteld en ik stiekem ook.

Gezellig bedje heeft deze dame he?
Behalve tekenen kunnen ze ook nog knappe dingen
op het gebied van turnen.

Dit meisje heeft herkenbare vrolijke poppetjes
in haar tekeningen.


Kijk een orgineel luchtkasteel. En er past ook heel veel in,
want de binnenkant wordt ook getekend. Het papier is
als een boekje gevouwen.

Grapje: er ligt een poepje in de wc...


nog veel kleurwerk, maar het
wordt een vrolijk luchkasteel.
hier en dar een beetje geinspireerd door de juf.




Naast elkaar zitten inspireert ook.


De buitenkant

 

                Maak je eigen Avatar.
Dit was een idee van één van mijn leerlingen. Leuk he! Ze denken echt zelf mee. Na de uitleg konden er al een paar kinderen met deze opdracht aan de slag. Op de achterkant staan de eigenschappen geschreven.



Boekje scrappen:
Wanneer je voor de ene stagaire een boekje maakt is het misschien logisch als je het voor de andere ook doet. Ook zij was mee op kamp (gedeeltelijk) en dus had ik ook foto's van haar en de kinderen van de groep "de Vlinders". Dit keer zou ik niet tot twee uur 's nachts knutselen en dus printte ik vorige week alvast foto's uit, scheurde en spelde lapjes over kartonnetjes. Dinsdag las ik in het schrift dat vandaag Julie's laatste stage dag was (nu al?!) en dus ging ik dinsdagavond alvast aan de slag bij vriendin Elly. Gisterenochtend deed naaide ik nog wat extra lintjes en vakjes in het boekje- to-be. 
Natuurlijk wilde ik ook nog wat schilderen en aan mijn eindopdracht aan de slag en werd het avond voor ik weer verder ging. Dit keer was ik om half één al klaar.
Volgende week wordt Jaspers juf 50 en natuurlijk krijgt ook zij een boekje, maar ik wil er iets extra's bij verzinnen. Vanmiddag komt mijn moeder knutselen en ga ik alvast aan de slag met het naaien van het boekje. Misschien ben ik dan ruim voor dinsdag klaar.

's ochtends aan de slag








2 comments:

John said...

En als je het op zo'n middag leuk hebt is hij ook zo weer voorbij. Erg jammer soms dat de tijd zo hard gaat als het leuk is.
Leuke tekeningen zeg!

Anonymous said...

lekker bezig...ik zou jouw avatar wel eens willen zien (misschien leuke inspiratie voor je eindopdracht; je therapeutenavatar...).....
xxxxxxxxxxxxaukie