Thursday, April 12, 2012

genieten

Ik ben erg goed in genieten. Tenminste dat vind ik zelf. Dinsdagavond lekker weer gefriemel de frutselt en fijn gekletst met vriendin Elly. Woensdagochtend ging ik met vriendin Aukje op pad en ook dat ging gepaard met fijne gesprekken. Ik heb daarna altijd zo'n "heppy" gevoel dat ik er weer tegenaan kan.

de lucht gisteren achtermiddag, beetje vaag maar ja
Gisterenmiddag gaf ik weer mijn tekenles. Er misten wat kinderen, maar er zaten ook twee "verstekelingen"die met anderen meegekomen waren. De opdracht waar ze aan werken is "bouw je eigen luchtkasteel". Ik kwam op het idee door het artikel "Zonnetoren, het luchtkasteel van Barbara Tammes" in het tijdschrift Happinez. In je luchtkasteel kan alles,mag alles en kun je zijn wie je zijn wilt of beter nog wie je Bent. Al eerder schreef ik hierover dat het niet voor iedereen een makkelijke opdracht is, maar degenen die er nu mee bezig zijn genieten er van.
Met elf kinderen om me heen hing er toch een ontspannen sfeertje waarin gewerkt, gekeken bij elkaar en gekletst werd. Ik hobbel gedurende zo'n les van de een naar de ander en slijp alle potloden lekker scherp. We begonnen de les met het zonnetje buiten, maar tussendoor vielen er hagelstenen en was er een fikse onweersbui. Rustig klets ik een van mijn meisjes die banger is dan de anderen er doorheen en tegen het eind van tekenles is het weer buiten weer net zo tot rust gekomen dan het binnen was. Met een voldaan gevoel ging ik weer naar huis om mijn twee jongens op te wachten, waarvan de een afgelopen weekend 14 werd. WAt een heerlijke knul, reken maar dat hij het genieten ook onder de knie heeft!
een vage start van de dag van vandaag
Thuis geniet ik gewoon verder, ook vandaag in mijn eentje. Wat gepoetst en geruimd en foto's besteld om te kunnen plakken,lekker cd-tje om te kunnen mee blêren, wat tekenen en wie weet waar ik vandaag nog tijd voor neem. En genieten jullie ook?

2 comments:

John said...

Als je op plekken woont waar wij wonen leer je automatisch genieten mocht je dat niet kunnen.
Ik geniet elke dag. Net zo als ik elke dag lach. :D

Anonymous said...

Genieten is mijn " middlename", vooral van de frietsaus van de sligro! Xxxxxxxxauk