Saturday, December 09, 2006

Weekend

Na een paar volle weken heb ik een weekend waar niets in moet. Ha, lekker bijkomen dacht ik in eerste instantie, maar het weekend is nu ruim halfweg en bijgekomen ben ik nog niet. Wel heb ik het erg naar m'n zin en heb ik 2 kerstmarkten en een weekmarkt gezien.
Gisterenavond lekker naar de kerstmarkt geweest in Hulst. Lekker door de regen gesjokt met Eline, Bram, vriendin Nancy en 2 van haar kinderen en een logé. Er waren veel minder kramen als andere jaren en door de regen was het ook minder leuk, hoewel het gezelschap oké was. Een warme chocomelk met slagroom deed ons allen goed en vol goede moed hebben we het hele 'parcours' afgelegd.
Zaterdagochtend gingen Eline, Bram en ik met dezelfde Nancy naar de weekmarkt in Axel. Nu kan ik dus lekker mijn broek waar ik al 2 keer met gevallen ben en dus een bijna gat heeft repareren en Bram heeft nu weer 2 hele broeken waar hij niet mee over het schoolplein mag kruipen. Eline heeft 2 truien, zodat ze geen buikpijn van de blote-buiken-kou meer krijgt. Verder verwenden we onszelf met warme kibbeling en 2 paar oorringen, want ik was er 2 verloren, 1 van Eline (ooit) en 1 van mij (ooit).
Nu we toch lekker met alles in 2 gingen we ook naar onze 2de kerstmarkt. Een kleintje in de schuur van camping Perkpolder. We hadden afgesproken met Sandra en Cees en zij hadden geregeld dat Eline en Bram opgegeven waren voor een workshop percussie. Zij waren dus een uur onder de pannen en gaven daarna een optredentje. Ondertussen knutselden de andere 2 van Sandra en Cees een kaartje en luisterde Jasper mee naar ons geleuter.
Na het optreden van onze trommelaars was er een quiz waar Rob en Bram niet aan mee gingen doen. Ze hingen aan een bartafeltje met hun welverdiend drankje. Het zal je verbazen als ik zeg dat ze de quiz gewonnen hebben, maar toch is het zo. Ineens hadden ze toch een stemkastje te pakken en gingen ze ervoor. Met influister hulp van Rudie, Cees, Eline en mezelf beantwoordden ze de vragen over de Filipijnen en toen bleek bij een tussenstand dat ze op kop lagen gingen ze er helemaal voor.
Geweldig was het om te zien hoe ze met de nummer 2, 1 punt verschil, op het podium stonden voor het beantwoorden van de laatste vraag. De spanning stond er op en ze glommen van oor tot oor toen ze die goed hadden. De middag was top voor de mannen dus tevreden konden we metprijs naar huis.


Wie weet wat er morgen weer ons pad kruist, ik ben benieuwd.

2 comments:

Lin's ding said...

leuke dag !!

Roosnans said...

lang leve BRAM !