Thursday, December 28, 2006

Tradities


Kerstmis is weer voorbij. We zitten nu in de donkere dagen na Kerst in afwachting van het wisselen van het oude voor het nieuwe jaar. We sluiten weer een jaar af om met een schone lei een nieuw te beginnen. Een nieuw jaar met nieuwe kansen, wie weet met nieuwe verwachtingen en met oude en nieuwe tradities om van te genieten.
Vooral aan het eind van het jaar zijn er vele tradities. Zo eten we met vrienden op kerstavond en kun je ons op eerste en tweede kerstdagen vinden bij de wederzijdse ouders.
Op oudjaar komen mijn schoonouders de laatste minuten helpen weg tellen om het nieuwe met een bubbelwijntje te ontvangen en ook mijn zus komt de laatste jaren regelmatig langs op de laatste dag van het jaar.

Niet alleen op het eind van het jaar zitten tradities ingebouwd. Ik geniet erg van alle tradities met vrienden en mijn zus het gehele jaar. Het staat voor: leuke gesprekken, lekkere (bbq) maaltijden, samen hangen in zon en water, flauwekul "verkopen", liggen op het strand , schilderen, er op uit gaan en veel lachen.

Bij deze roep ik mijn vriendinnen en zus dan ook op om onze tradities het komende jaar voort te zetten of uit te breidden.
Hiep Hoera voor ons allemaal en dat 2007 een jaar mag worden vol warmte en gezelligheid.

2 comments:

Roosnans said...

dat gaan we doen!!!
dikke kus

Anonymous said...

In gedachten klink ik glaasje mee!