Monday, December 04, 2006

Meisjesdag

Een dikke week is het geleden dat ik meisjesdag had. Meisjesdag met mijn moeder, mijn zus en mijn dochter. De dag begon 's ochtends vroeg toen Eline en ik op weg gingen om mijn moeder op te halen. Daarna gingen we op weg naar Nieuwegein, naar Nans.
Daar werden we voorzien van koffie met lekkers. Al babbelend gingen we vanzelf over op de lunch met lekker hapjes, over van haar etentje de dag ervoor. Lekker hoor, al die tapenadetjes en dat warme stokbrood.
Met volle magen gingen we via een ritje door Nans werkwijk naar Utrecht om daar te gaan winkelen. Voor het oudste en het jongste meisje waren er nieuwe kleren en verder werden de tassen gevuld met aankopen voor Sinterklaas. Vooraf wel en niet bedachte dingen gingen mee naar huis, want ja als je neust kom je leuke dingen tegen.
Natuurlijk hielden we een pitstop in een leuke zaak "de winkel van sinkel" die zo druk was dat de koffie even op zich liet wachten om op slok en met verassend andere smaken dan vooraf bedacht arriveerden. Ach ja, wat maakt het uit..... al regelde een assertief meisje wat warmere koffie voor de prijs van 1 en had Eline overheerlijk vers geperst sap.
Afijn, om kwart over 5 zaten we in de auto. Net als de rest van Utrecht die nu allemaal van hetzelfde parkeerterrein af wilden of de 5 beurzen in de Jaarbeurs hadden verlaten.
Na wat heen en weer voor achteruit lieten 2 aardige marokaanse jongens ons voorgaan, nadat ze ons zelfs behulpzaam wapperend hadden laten keren. Ha, dat schoot op. Na een uur hadden we een metertje of 30 gereden en werd ik zo melig als de pest. Na goed voorbeeld van "Rayman is laat" deden we alijd prijs met Achmed. Ja op eigen wijze weer. Veel flauwekul en gerammel.... wat ma dan weer wat minder vond....tja... ik heb eens heerlijk gelachen.
De volgende 50 meter gingen in een kwartier en daarna ging het allemaal iets vlotter. Nog even een lachsalvo om een witte tandpasta lach in een marokaans bruin gezicht die nadrukkelijk zijn hand naar ons opsteekt om daarna weg te stuiven en zo arriveren we dan toch na een uur en 45 minuten in Nieuwegein.
Nans zorgt voor friet en daarna gaan we dan toch ons eigen Zeeuwse landje weer opzoeken.
Maaar...pas nadat een vriendelijke marokaanse jonge gast me uit het krappe parkeerplek voor de flat uitgewapperd heeft. Soekran!!!
Om 10 uur zijn Eline en ik weer thuis. Dat is nog eens profijt trekken uit een dag, he? We hadden er ook jaren op gewacht voor deze traditie in ere hersteld werd en wie weet wanneer we er weer samen op uit kunnen trekken als meisjes onder elkaar.

2 comments:

Lin's ding said...

heeej mamie veel dankje wel voor de leuke kleeries die ik heb gekregen!!!!!!! ik vond het een hheeeeeeeeele leuke dag!! kuz van mij!!

Roosnans said...

zo zie je maar, er zijn ook aardige mocro's....

lees meer:www.trendy-maroc-star.nl

dank lief, voor een leuke dag!
zusje