Monday, March 31, 2008

meisjesdag



Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor meisjesdag. Om 8 uur in de ochtend stonden dochterlief en ik met ronkende motor bij ma voor de deur. Gassen! Ons eerste doel was Nieuwegein om van daar uit met zuslief naar Utrecht te gaan.

Er werd geshopt, geluncht, cultuur gesnoven in bagijnhofjes en in het museum. Gezellig en leuk. Behalve oog voor de aankopen die gedaan moesten worden kwamen we dus ogen tekort. Er is ook zoveel te zien in een stad, heel wat anders dan in mijn rustige plattelandsomgeving.
We scoorden broeken, schoenen (met roze veters), scrubgel en tegen de klaagjes in onze maagjes (Poeh Beer)lekkere hapjes (lekker broodje en chocoladetaart en bij zuslief soep met brood).
Al kijkend kletsten we minder, als dat al de reden was. Het was in ieder geval iets wat mijn zus opviel en volgens mijn wijze ma lag dat aan mij, want ik heb meer rust gevonden.
Maakt niet uit, we genoten en maakten het geklest en gelach helemaal goed bij zuslief thuis. Haar vriendje zo voor het eten zorgen (lees soep roeren en broodjes in de oven schuiven) maar was vanwege het lekkere weer met de motor op stap. Dat heeft hij geweten. Heerlijk geplaag en na wat verhalen van mijn zus raken we goed op dreef en gaan we gieberend de deur weer uit op weg naar Zeeland.
voetnoot: al wachtend op foto's stond deze klaar bij blogger en die foto's toevoegen...dat duurde even

2 comments:

Martha said...

JAAAA foto van gescoorde schoenen met ROZE strikken ;-)
zien zien zien zien zien zien zien
willen we willen we willen we wille of ben ik nu te drammerig ;-)

Roosnans said...

@ martha, de aanhouder wint! ze staan er!!!!

@ zuz
ja, was weer heel fijn met zu viertjes!!! en vriendlief gaat er nog van blozen.....