Sunday, March 02, 2008

stoelenstress

Sinds Jasper terug is op het kdc heeft hij geen kinderfysiotherapie meer, maar gewone fysio. Helaas werd er geconstateerd dat Jasper met zijn rechterheup geen 90 graden meer kan halen en moest er dus een nieuwe zitkuip aangemeten worden.
Nou dat gebeurde op 1 november vorig jaar. Het werd een experimenteel geval met 1 been in een hoek en de ander meer afhangend. Een tussenpassing volgde en toen werd het wachten tot de orthese gestoffeerd was. Dat liet door omstandigheden bij het betreffende bedrijf nogal op zich wachten, maar vorige week vrijdag werd hij uiteindelijk op Jaspers stoel gemonteerd.
10 minuten thuis van "school" belde ik met Welzorg om te zeggen dat ik het niets vond. Uit mijn verhaal opmakend wist "mijn" Welzorgcontact dat hij verkeerd gemonteerd was en beloofde beterschap voor maandag.
Maandag werd bellen, dinsdag kwamen ze tijdens Jaspers voeding en daar heeft hij zijn stoel voor nodig en hadden we telefonisch contact. Ook de juf belde me gefrustreed op terwijl ik de muur blauw verfde (of was het het gordijn?) Woensdag kwamen ze niet, donderdag arriveerde de klusser weer tijdens Jaspers lunch en natuurlijk belde ik nog even met Welzorg en vrijdag werd de stoel verzet.
Zelf was ik ook op het kdc voor het bekijken van de statafel die ik van thuis had meegezeult en werd er over en weer flink geplaagd tussen de Welzorg mannen en mij. Kijk dat maakt het leed weer wat beter en Jasper keek toe vanuit zijn sta tafel hoe zijn stoel zitting en wielloos onder handen genomen werd.
Nou denken jullie, eind goed al goed, maar daar moet ik jullie dan toch in teleurstellen. De kuip staat nu wel beter, maar nu moet de orthese zelf nog veranderd worden. De meneer van het orthese bedrijf komt maandag en zal vanwege een drukke agenda vast geen tijd hebben voor Jasper en dat betekent extra wachten en pruttelen voor Jasper... kortom wordt vervolgd.
Maar..... Welzorg bracht vrijdagmiddag wel onze rolstoelfiets, die we uiteindelijk na afwijzing, hoorzitting en veel wachten van de gemeente mochten.

4 comments:

Martha said...

Hoog 'knurften' gehalte daar bij jullie in Zeeland. Goddank is die fiets er gekomen, had ook niet veel gekker moeten worden. Zo zie je dan toch maar weer dat de aanhouder wint :-)
Well done Lin!

Roosnans said...

ik word hier toch helemaal gallisch van hoor...wat een achterlijke bureaucratische zooi waar iedereen zich weer heerlijk achter zijn eigen ding verschuild terwijl Jasper gewoon slecht zit en zijn welbevinden op simpele manier verbeterd kan worden en dan duurt het maaaaaanden.... ik kan hier zo neidig van worden..... grrrrrrrrrrr

sorry, moest even mijn gal kwijt

hou van je zus, bewonder je geduld en doorzettingsvermogen....
zucht

knuf
zuz

Anonymous said...

sluit me volledig aan bij vorige spreeksters en hoop op een windstil weekend (fietse!!!!!!)
xxxAukje

Lin's ding said...

@Mike:
nou die fiets is er...toegekend als zoethoudertje in de hoop dat ik ophoud over de busaanpassing...niet dus. We gaan 12 maart gezellig weer naar de gemeente. We zijn tenslotte nog maar bezig sinds april vorig jaar.
@Nans: nou die orthese aanpassing is niet zo simpel hoor en de houding is expirimenteel. Het verzetten van de stoel kon indeed stukken sneller, maarrrr ik heb wel lekker gelachen met de mannen vrijdag... en da's dan ook wel weer leuk
@aukiepaukie; not windstil dus en lekker gelezen en gehangen... not gefietst...slap he...haha