Tuesday, April 01, 2008

een gevarieerd dagje met een koninklijk tintje

Vanochtend vroeg uit de veren, want voor Jasper en mij stond er een afspraak in het UZ van Gent op de planning. Van verschillende kanten was mij ter ore gekomen dat er iets was met de route die kant op, dus nam ik het navigatie ding van een vriendin mee, terwijl ik Bram daar afzette.
Onze route blijkt niet af te wijken, maar wel hebben we last van een file. Vanaf dat we de E17 op wilden tot dat we er weer afwilden stonden we in de file. Te laat arriveren we op onze afspraak, maar dat vindt niemand erg en al snel zijn we aan de beurt. De arts van Jaspers gastrostomie is tevreden en belooft ook nog een brief voor me te schrijven.
Na de laatste hoorzitting bij de gemeente is afgesproken dat de SAP arts informatie bij haar zou opvragen, maar toen in het verslag kreeg stond in de brief dat ik dat zelf moet regelen. Daarna mag ik de brief afgeven bij de gemeente en dan sturen zij deze naar de SAP arts, zodat die zo nodig zijn advies kan aanpassen. Huh? Ergens heb ik het idee dat er iets niet klopt. Gek he?!
Goed, het heeft zijn voordelen, want nu kan ik een en ander uitleggen en uitleggen waarom ik collectief vervoer niet zie zitten. De arts moet haar denkbeelden over het goed geregeld Nederland bijstellen, maar zal me de brief sturen.
Vlotjes gaan we richting Zeeland en omdat ik pas om 1 uur daar moet zijn voor de afspraak over Jaspers zitkuip besluit ik naar Clinge te gaan waar de Koningin iets komt openen bij de stichting waar Jaspers kdc onder valt. Vanochtend las ik er nog over in de krant en een week of wat kregen we een uitnodiging om met onze gehandicapte langs de route te komen staan.

Ik vind het wel humor dus sluiten we ergens aan. Dat ergens blijkt in de route en dus komt de koningin wel erg dicht langs gewandeld. Even later staan vriendin Esther met haar Jelle te zwaaien naar me en Jelle vindt dat ik weer wel een erg goede plek had. Hij sleept ons even later mee naar een ander plekje, waar onze vorstin weer naar buiten komt. Met Jasper bij me kan ik niet mee lopen om foto's te maken zoals zij doen, dus blijf ik bij hem en wat blijkt...als ik Jasper draai, komt ze weer langs. Ja, altijd op de goede plaats.

Nog even kijken hoe onze zwaar verkouden, vorstin met pijnlijke enkel,weer opstijgt om vanaf boven haar land te bekijken terwijl ze weer huiswaarts keert en dan vertrek ik naar Jaspers kdc. voor de volgende afspraak.

Natuurlijk wil iedereen de foto's zien van de koningin, maar toch zijn we het er over eens dat het wel een duur grapje is. Met het geld ( 4 ton) wat hiermee gemoeid gaat kan het zwembad (kosten 3 fulltime medewerkers per jaar, geschrapt bij de laatste bezuinigingen, best open blijven. Het feest wat voor de medewerkers georganiseerd is deze avond, vindt op veel plaatsen binnen de organisatie geen draagkracht.

De stoelpassing verloopt goed. Natuurlijk moet R van Welzorg nog even plagen...ik ben te laat. Echt niet. Was om 1uur Jasper aan het uitladen, maar we moeten nog wachten op de meneer van de zitkuip. We overleggen en later deze week zal de actie uitgevoerd worden. Hopenlijk zit Jasper dan beter en kunnen we er weer even tegen.
Verder maak ik als "schoolfotograaf" nog wat foto's en ga nog even langs bij de nieuwe stagaire op Jaspers oude groep. Hij is het vriendje van een vriendinnetje, dus da's effe leuk. De logopediste komt nog even overleggen en van Jaspers juf krijg ik ook nog wat huiswerk mee.

Dan naar het Kloosterse land, want ik moet nog wat kinderen naar huis poolen en mijn eigen bengel en vriendje ophalen. De meester blijkt alle kinderen op de stoep te hebben gezet onder het motto: "de koningin komt langs", dus die krijgt de foto onder zijn neus. Hij wil hem wel in de mail...kan hij morgen zijn gelijk proberen te halen bij de kinderen. Zou dat nog lukken?

De dag is nog niet om.. wat zou hij ons nog meer brengen?

3 comments:

Martha said...

Hihi, wat een heerlijk oranje avontuur weer :-)

Roosnans said...

Mooi dat het met Jasper goed gaat en hopelijk kan hij binnenkort dan ook echt lekker zitten!
En hopelijk staat er echt goeie info in die brief....

de queen and you...zo zo zo...je hoort er nu echt bij hoor....

kuz
zuz

Anonymous said...

hai schat,
nou snap ik waarom ik je niet kon bereiken; je hebt in ieder geval schitterende plaatjes van Trix; de dag bracht verder toch nog nieuws; ik heb al veel aan Jasper gedacht...en Jens ook...
veel liefs, aukje