Wednesday, March 12, 2008

woensdagstorm


Vandaag is het een stormachtig dagje hier zo dicht bij de westerschelde. De wind giert lekker langs je hoofd en je haren vliegen alle kanten op. Bij het vorige filmpje las ik dat er vandaag een filmpje van Lin bij de zee met windkracht 9 moest komen en ik dacht nog even...als dat maar niet bij de gemeente gebeurt.
Vanochtend stond er namelijk een tweede hoorzitting op het programma naar aanleiding van onze aanvraag eind april vorig jaar. In tegenstelling tot vorige keer gingen Rudie en Jasper niet mee en trokken F van Mee en ik samen ten strijde. Het gesprek verloopt rustig, ik heb veel geleerd dus emoties blijven achterwege en onze ambtenaar is toegankelijker en meer op haar gemak dan vorige keer (dankje voor de tip Elly).
Geen storm in het gemeentekantoor, maar ook geen blije geluiden. Alles kan nog en met veel pech raak ik ook mijn rolstoelfiets nog kwijt. De eerste mail daarover gaat die kant al weer op, want ook wij kunnen refereren aan andere verslagen. In ons geval eentje van vorig jaar en niet eentje uit 2001 zoals de gemeente doet.

Bijna thuis zien we 3 ooievaars op ons pad en die zetten F en ik nog even op de foto. Beide zijn we zo gek dat we onze digi-vriend overal mee naar toe slepen dus dat was vast een leuk gezicht voor het achterop komend verkeer.
Terug thuis wandel ik onder het genot van koffie even door de krant en daarna naar zee. De wind trekt goed, vooral binnnendijks en ik voel me zo heerlijk gelukkig als ik zo buiten loop.
Het licht is mooi, dus schiet ik wat plaatjes en ook s'middags wandel ik het stukje nog een keer. Dit keer samen met Bram die lekker in de wind ging hangen. Wat een genietweertje weer. De rest van de middag vullen we met spelletjes en tekenen. Zachtjes aan zakt de wind en kunnen ook de katten hun schuilplek verlaten.

3 comments:

Roosnans said...

die poezen zijn toch ook maar slapjanussen hoor..heerlijk kop in de wind is meer iets voor mens, paard en koe blijkbaar...tssss

hip filmpje, zo zijdelings...grinnn
maar geen opspattende golven, zo met ebbbbb

mooi hoor, zo'n genietdagje!

ps helaas geen losse krijtjes te koop daar!!!

dikke kuzzzz, zuzzzz

Anonymous said...

hoioioioioi,

dat was me het verslagje weer; goed gevarieerd; alle situaties op een blog, van Hulst tot Hontenisse, van ooievaar tot buitendijks...ik val nooit in slaap bij jou...ga zo door....
xxxxAukje

Martha said...

Het blijft een stroperig verhaal daar in jullie gemeente...Ik vind het heerlijk om te lezen dat je je positieve kijk behoud net als je vermogen om te ZIEN en dat je mij (ons) hiervan laat meegenieten . Ik word er heel blij van ook al heb je dit meer dan een week geleden geschreven.
Thanks :-)