Tuesday, March 25, 2008

van alles wat

gisterenavond bij het zakken van de zon (achter de Pabo)

Het is al 4 uur in de middag. De dag is ruim half weg en was al erg geslaagd. Vanochtend vroeg al even fanatiek staan strijken voordat ieder naar school vertrok en ik Zita ophaalde. Met een kind van nog geen 2 ga ik niet staan strijken dus vandaar de vroege actie (ben nog niet halfweg met de strijk, maar de top is van de berg).

Samen hobbelen we wat rond. Ik zoek sokken bij elkaar en Zita kookt. Ik ruim wat was op in Jaspers kamer en Zita bekijkt het speelgoed. Samen eten we fruit, we zingen heel wat liedjes en tekenen ieder op een papier.

De ochtend is zo om en na de lunch begin ik eindelijk met schilderen. Mijn handen jeuken al de hele dag om te beginnen. Mijn kleine priegelwerkje heb ik opnieuw opgezet in het groot en ik ben zeker niet ontevreden ( en bijna halfweg?) Tussendoor (droogtijd) doe ik nog even wat nuttigs in het huis, want de kabouters zijn weer hard voorbij gerend vandaag.

Nu zijn 2 van de 3 kids weer thuis met eentje extra (dus toch 3) en geniet Jasper alvast van het vooruitzicht dat morgen Lara mee komt vanuit "school"om te komen spelen. Kortom we zijn kneuterig tevreden en vanavond mag ik lekker weer gaan tekenen of schilderen. Ik heb er zin in...

Nu nog even de spreuk van de dag, die ik vanmiddag trok en mijn kleine engelenkaart:



Hij die bewust is van zijn geluk, zoekt niet verder.




"met z'n tweeën is geen contrabas te groot"; zegt de contrabas-engel

3 comments:

Martha said...

Ademloze mooie lucht
-zucht-
:-)

Anonymous said...

he, wat nou geen onderwerpen om een blog mee te vullen....ik word bijna jaloers van je huiselijk gekeutel...veel plezier vanavond en ik verwacht wel weer een spiritueel verslag hoor...
x auk

Roosnans said...

Mooie lucht!

Lekker hoor dat getut thuis

en benieuwd naar het schilderwerk!

dikke zoen
zuz