Sunday, March 25, 2007

lurp

Zo, daar ben ik weer. Nou ja, half. Ik ben nog niet helemaal bijgetankt en dat gaat voor morgen, voor de nieuwe week ook vast niet meer gebeuren...
Lurp dat was ik. Ik voelde het de hele week al aankomen. Iedereen slurpte van mijn energie en het voelde alsof iedereen (nee, niet letterlijk iedereen) wat van me nodig had. Ik wist niet goed waar ik eerst moest zijn soms.
Jasper die na een verkoudheid en buikgriep weer 2 dagen fit was had weer last van een verkoudheid en jengelde er een hele week op los en dat is vermoeiend als je daar de hele dag naar luisterd.Tja en toen ging het licht uit en dat op de dag van het lentefeest op school. Na een ochtend versieren, ladder op en af, want ik ben van het hoogwerk, en spelletjes in elkaar zetten bleef ik over met 2 paracetamollen achter mijn kiezen en collega Toos als hulp.
Daarna ging ik naar huis en mocht de rest van de ouderraad het zonder mij verder doen. Daar schrok ik bij het verschonen van Jasper van zijn buik. Ja hij was roder de laatste dagen en ja er kwam wel wat troep uit maar nu was het meer en het was hard en dik. Sh... Dan maar even gebeld met Gent. Daar was iets te doen op het vlak van kindergeneeskunde dus alleen de arts van wacht was bereikbaar. Gelukkig had zij Jasper al gezien in het echie en dus een plaatje bij het verhaal. Zij verwees me door naar onze huisarts voor een kweekje en bactroban.
Daar kon ik natuurlijk dezelfde middag nog terecht, nadat ik eerst wat voor Bram geregeld had.
Ons Ter Burggie schrok er van, maar deed de kweek en schreef ook Betadine en antibiotica voor. Dan naar de apotheek, waar een half uur wachten niets is terwijl ze er 2 aan het helpen zijn en er nog 4 loslopen achter de balie...zucht.
Terug thuis hielp Eline met de soep, zodat ik kon douchen, omkleden, paracetadingesjes kon slikken een kop soep kon eten en de bus van Nancy in kon springen om bij een spel te staan op ons lentefeest.
Het was een succes en gezellig, maar was blij om met nog 2 van die gevallen achter mijn kiezen in bed te liggen.....waar je dan gewoon weer uit moet voor Jasper, zo'n paar keer per nacht.... niet fit, dus ja...
Zaterdag deden die klieren in mijn keel helemaal vervelend en heb ik moe rondgehangen op de bank. Vandaag al wat meer rondgehobbeld en mijn keel is weer ver over. Gelukkig maar, want manlief viel zaterdag helaas ook in puin : niet fit net als een week of 2 geleden en zijn klieren zitten nu ook lekker te klieren, maar met Jasper zijn buik gaat het nu een stuk beter maar is nog wel aan de kuch en met de andere 2 kinderen is niets aan de hand. Ze zijn super geweest. Ze gingen naar de winkel, maakten lekkere fruitsalades en bakten pizzapannenkoeken,vogen stof en ze hielpen met het opschudden van de bedden en werkten aan werkstukken en speelden buiten, kortom het is een heerlijk spel..
We maken ons dus weer op voor een nieuwe week en hopenlijk op een lagere versnelling.

12 comments:

Martha said...

Lieve Lin, wat is het jammer op dit soort momenten dat je niet wat dichterbij woont. Ik zou graag wat voor je doen en dan schrijft ze ook nog zo'n drammerig commentje... Wat schrikken met Jasper, het blijft natuurlijk een soort van open wond met alle gevaren van dien. Ik wens jou veel kracht en extra energie toe en als toetje een grote bak rust. Mijn lief heeft mijn inzicht kaarten opgeruimd dus daar kom ik straks nog mee terug.
Hug, Mike

Martha said...

Ik trek voor jou de volgende kaart:
'Wat gevoeld wordt, wil geleefd worden'.

Roosnans said...

dag lieve zus....
ja verhip, je woont veel te ver weg...en je belt ook niet om eens even gewoon te mopperen..duh! daar zijn zussen ook voor hoor...
Wat een gedoe weer.
Hoop dat het de komende week beter gaat allemaal.
dag lief, sterkte en een dikke zoen
kuz
zuz

Anonymous said...

Mammie ik hoop dat je weer snel beter bent en je moet je niet te veel van pa aantrekken, hij is gewoon soms een beetje chaggie... maarrruh ik vond het helemaal niet erg om je te helpen hoor! je was ziek en als je ziek bent mag je op de bank liggen en je laten verwennen. okee dat laatste(verwennen) is niet super gelukt door het lekkere weer waardoor ik ook buiten wou spelen maar ik hoop dat je dat niet zo erg vindt. (ik denk van niet) Ennuh als je nog eens zin hebt in heerlijke pizza pannenkoeken ik wil ze wel voor je maken hoor! dat is heeel leuk om te doen en supperlekker!!! nouw ik hoop dat je morgen helemaal beter bent! Kuzz en Knuff van mij!

Lin's ding said...

zeg lieneke, ik was niet ziek, maar moe ennne...ik vind dat je me heel erg verwend hebt met je lekkere eten en je vele hulp en het was zeker geen straf om rond te hangen op de bank...en paps is lief en ach...wie niet fit is kan heeft een korter lontje... en ik...ik ga morgen gewoon weer "peuteren"

mijnafvalrace said...

Lieve Linda,
Ik hoop dat je je weer een stukje beter voelt... ik zag het vrijdag aan je (Quincy trouwens ook, want die heeft niet voor niets zo'n mooi koekje voor je gemaakt ;-)) Ik ben blij te lezen dat het vandaag weer wat beter ging met Jasper! Ik hoop voor je dat hij vannacht ook weer een beetje wil doorslapen, want dan kun jij dat ook he?!!!
En voor je andere 2 kids een dikke knuffel hoor, daar heb je echt lieverds van gemaakt (van alle 3 trouwens!). Dat ze je zo goed helpen en allemaal lekkere dingen maken! Super hoor Eline en Bram!!!!!
Als ik je kan helpen met iets, laat het gewoon weten he!!!!!!!!!
Liefs Ir

Anonymous said...

maar lieve schat toch, 'tzat dus nie echt mee... ik kom in mijn gedachten maandagmorgen aangereesd om effe lekker te emmeren, maar 'k zal toch maar gewoon belle, want komme lukt (nog) nie sjt. Gaat het weer een bitje mee jou en de andere heren Dreuge?Ik wens jullie een heerlijke ontspannen nachtrust toe en morgu allemaal gezond weer op. Ak nog iets kan doen...dikke beterschapszoen; elp ut nie, tgeef toch moed? liefs, aukie

Lin's ding said...

Het gaat niet echt goed met ons Jappie hier, het is nu 11 over 12 en dommelt nu op mijn schoot achter de pc. Net gegoogled over gevolgen van mrsa, want daar heb ik het met Ter Burg over gehad. Jasper kucht al de hele avond. Slijm...waar het vandaan komt ik weet het niet. Zucht.... Hoop dat hij nu blijft slapen als ik hem in bed leg. Hoop het heeel erg. Hij heeft het zo nodig mijn mannetje. We hebben veel verneveld en geklopt vanavond, zo met zijn tweetjes. 'k zou willen dat ik wist wat hielp, maar ja...dat is niet zo. Dat iedereen maar fijn over hem mag waken vanacht...truste

Anonymous said...

Getsie Lin, wat een zorgen, MRSA.
Ik hoop met heel mijn hart dat het een onschuldiger 'iets'is. Uit de krochten van mijn bureau heb ik een klein groen kaarsje opgediept wat straks als de rokende en vuur bezittende collega's arriveren wordt aangestoken, voor jullie.
Hug, Mike

Roosnans said...

sterkte lieve schat, sterkte...
zal aan je denken
das niet veel, maar uit een goed hart....
dikke knuffel
zuz

Roosnans said...
This comment has been removed by the author.
Martha said...

Man man man, benne de drets eindelijk fut, hep ze nu weer lurps.
Gaat ie weer nun bietje? heb je je kunne laven aan de zon?