Tuesday, March 27, 2007

en toen...

De maandag na mijn lekkere nacht (tot1 uur met Jasper op de bank en vanaf half 3 "geslapen op zijn Fatboy") zit er al weer op. Eerst met Bram naar school gefietst, waar ik al kletsend met vriendin Dianne mijn spulletjes klaarzette voor de overblijvers.
Dan naar de peuterspeelzaal gegaan, waar ik de hele ochtend weer bezig ben met 14 2 en 3 jarigen. Het is gezellig zo samen met Tiny, die ook niet helemaal fit is (ontstoken oren), maar alles gaat of komt goed...hahaha. Natuurlijk verven 2 kinderen elkaar geel i.p.v. hun lapje stof wat een kuiken worden moet, lopen er een paar stiekem van tafel in de hoop dat ik ze niet doorheb (ja duh) en worden er koekjes gesnaaid als een meisje de trommel laat vallen.
Bij het overblijven zijn "mijn"kinderen van de groepen 4,5,6,7 en 8 luid en duidelijk aanwezig. Niet vervelend maar wel oorverdovend. In tegenstelling tot anders heb ik mijn afwas nog niet klaar als ik met ze naar buiten ga, maar Toos ruimt hem op terwijl zij haar kleine grut aanspoort tot door eten.
Ik ben blij als ik weer met mijn fietsje thuis arriveer en hang eerst even binnen bij Jasper en Rudie en lees het verslag van Nancy en Jasper. Dan ga ik lekker even buiten zitten. Even tot rust komen in de warme stralen van de zon. Een mens voelt zich meteen een stuk beter. Heerlijk.
Dinsdag kwam na een onderbroken Jasper nacht en oppasje Zita ook. We keutelen wat aan met z'n drietjes en genieten van Dianne die langs dropt. Verder rinkelt de telefoon regelmatig vandaag en hangen er veel lieve mensen aan de telefoon. Zelf bel ik met school om mee te delen dat Jasper niet meer gaat komen. Na een maandenlange last te zijn geweest op mijn schouders is het besluit dan toch genomen en de knoop doorgehakt. Jammer van het educatieve programma en de goede ideƫen van de logopediste, maar voor Jasper (en mij) goed. Jasper zou niet in staat zijn om maandag weer naar school te gaan, maar de Tjasker zou geen punt zijn, omdat hij dan i.p.v. kwart over 7 om half 9 de bus in zou moeten en op de Tjasker uitgebreidt tuttelen en rusten kan. Dus voor nu een juiste beslissing denk ik.
Free heb ik natuurlijk ook gebeld, want ja op de Tjasker zit hij ook nog niet terug natuurlijk. Jasper moet terug ontheven worden uit zijn leerplicht, de indicatie van de PGB moet weer op de schop en een nieuwe indicatie voor de Tjasker gesteld. Amai dus voor Free. Hij mag het weer voor me uitzoeken en uitpuzzelen en dat terwijl hij best werk genoeg had.
Ach alles komt uiteindelijk weer op zijn pootjes terecht en hopenlijk ook voor Jaspers gezondheid, want van die "grapjes" als die van fysiotherapeute Martine: ik denk dat zijn heup weer uit de kom is zitten we hier liggen we niet in een deuk.
Dus voor een verder vervolg ...en toen... zul je de komende tijd af en toe effe moeten checken.

3 comments:

Anonymous said...

Ha Lin, gelukkig voel je je weer een beetje mens. Welkom terug!Geniet zoveel mogelijk van dat lentezonnetje...
hug Mike

Roosnans said...

hee lief..ik mag toch hopen dat dat niet waar is, van die heup?
Geniet nog even van het zonnetje!
Hou je haaks en laat Free maar schuiven! Die doet dat wel, met plezier voor jullie!
knuf
zuz

Lin's ding said...

Die heup is waarschijnlijk echt waar, 23 april gaat ie op de foto...en Free doet dat inderdaad graag voor ons dat weet ik, maar ach extra werkdruk die gun je niemand.