Wednesday, February 28, 2007

stilte

Wat een stilte op dit blog. Na de dagen vol geluid met carnaval is er een stilte neer gedaald over dit blog. Ik las en genoot mee met Mike, die voor een hele andere stilte koos en met Nans, die vooral erg genoot van haar lief. Heerlijk allebei.
Ik..ik had niet het gevoel dat ik iets boeiends bij te dragen had aan de mensheid. Niet dat ik stil op de bank zat of stilletjes thuis zat, maar wie zit er te wachten op verhalen over de dagelijkse dingen als stofzuigen, langdurige doktersbezoeken in Gent, overblijfverhalen enz.?
Als ik dan eindelijk een keer begin aan een blog wordt ik achter de computer vandaan verdreven omdat Eline nu haar werkstuk af moet hebben en dus bleef de stilte bestaan.
Al is het ondertussen zaterdag i.p.v.woensdag, toch wil ik jullie de verstilde foto's van woensdag niet ontnemen, want was het weer heftig in de lucht.

Op zoek naar een toepasselijke spreuk bij de stilte kom ik een paar mooie tegen, die niet bij mijn stilte passen, maar misschien wel wat toevoegen aan de dag van een ander.

Deze is voor Mike: Luisterend, naar de gewijde stem van de stilte.

Ken de waarde van stilte en eenzaamheid - ze hebben je veel moois te bieden.

Ook de stilte tusssen liederen is een lied.

O stilte, o eenzaamheid, wlke grote krachten heb je me geschonken uit je gewijde leegte.

Met al deze wijsheden wens ik iedereen een mooie dag toe en bedankt voor het lezen van mijn blog.

5 comments:

Martha said...

Tjonge Lin, daar word ik ff stil van....

Martha said...

Niet lang overigens hoor ;-)
Ik ben wel degelijk benieuwd naar jouw 'reilen en zeilen'en ik ben in gedachten soms bij jasper en vraag me af wat er in zijn bolleke omgaat en of hij de smaakjes in zijn mond mist.
Ook ik geniet van de doorkijkjes die jij mij (en anderen) gunt in jouw en jullie leven. Misschien denk je dat je niets te melden hebt maar alleen al met je foto's laat je mij genieten. Jij zet mij ook 'in beweging' en raakt me en ontroert me. Dus please, please, please volg je hart en schrijf , teken , fotografeer, leef je uit en laat mij een beetje meegenieten via je blog!
Hartelijke groet, Mike

Lin's ding said...

ja Mike.....doe ik...was ook niet van plan om te stoppen hoor, maar ja je kunt toch eens het idee hebben dat je niets bij te dragen hebt wat van belang is?

Roosnans said...

Mmmm, niet zo bescheiden zusje...nergens voor nodig.

knuf
nans

Elinez Diertjezzz said...

leuke fofofofofofofototototootjes weer mammmie!!! Ik vind dat altijd zo mooi als je de zonnenstralen kan zien!!! Toen ik vorige week m'n advertentieblad deed en toen ik op de dijk bij de haven was met mijn fiets kon je dat ook heel mooi zien met die donkere lucht!! echt heel mooi maar er zat een klein boompje een beetje voor.....!
kuzzz