Tuesday, February 20, 2007

leutig....carnaval


stoet kijken in Clinge
Vooraf beloof ik te bloggen tijdens carnaval, maar natuurlijk komt daar niets van. Verkouden was ik en daar had ik last van, dus deed ik een poging om op tijd mijn bed in te stappen.

We hadden hier wel leutige dagen, die rustig verliepen. Zaterdagmiddag gingen de kinderen en ik naar vriendin Esther en haar gevolg om daar de stoet te bekijken. Rudie fietste naar Vogelwaarde om daar na de stoet met zijn oom neven en nicht met aanhang de kroeg in te duiken. We hielden het rustig. Bekeken de stoet, aten mee en ik werd ge-update over aangepaste bussen. Jelle heeft zich er helemaal ingestort en kon me nu van alles er over uitleggen. We hebben zelfs onze huidige bus door gemeten. Erg zinvol met het oog op de nieuwe nog aan te schaffen bus. Verder veel gelachen en de kinderen gemodderd.

Thuis kwam ik er achter dat ik Jaspers wig en rolkussen vergeten was, dus kon ik zondagochtend nog even heen en weer en was ik net op tijd thuis voor het bezoekje van mijn schoonouders. Ondertussen haalde ik er mijn nog af te maken Plop mutsen erbij om er aan verder te werken en 's middags bekeken we de stoet op Lamswaarde.

Maandag had ik nog veel aan mijn Plop gedoe te doen, dus zeemde ik wat ramen, wandelde ik met vriendin Nancy en Jasper een uur en ging ik Eline ophalen bij Aukje en nam Froukje ook mee. Op de laatste nipper toen bijna alle meiden er al waren was ik klaar en kon iedereen aan de slag met Soft Putty om een kabouterneus te maken (wat een zooi, plakkerige grime klei...urgh) en om zich om te toveren tot "Plop"kabouters.

mama kabouter en haar kaboutermeisjes

Samen met Eline, Froukje,Simone, Laura,Bo en Janniek ging ik, moeder kabouter op pad naar het gemaskerd bal. Pa kabouter kwam later i.v.m. Jasper. Het was Leuk. We kregen leuke reacties, de meiden hadden er de sfeer goed in en deden geweldig hun best. Ze deden mee met andere acts, zoals Lingo en de wedstrijd voor het nieuwe model van Kloosterzande. Je snapt dat mijn kaboutermeisjes de knapste waren....

In ieder café kwamen we in polonaise binnen en gaven onze cd af zodat we de kabouterdans konden doen... dat was meer dan 'draai een keer in het rond, stamp met je voeten op de grond, zwaai je armen in de lucht, ga nu zitten met een zucht, stap nu rond als een gans, zo gaat de kabouterdans"... maar dat hadden Janniek (van vriendin Nancy, de zij instromer van na het dansje in de bijkeuken) en ik (schuim naaien in rokken) niet geoefend. Gelukkig hadden we het na zo optreden onder de knie.


Goed, we haalden wel mooi de 5de prijs en dat betekende dat we op het podium voor heel carnavallend Klooster nog een keer mochten dansen (O NEE, KREUN) en dat we 25 Euro en een ende worst wonnen. Nou, bij die worst haakten de meeste meiden wel af...hahaha... Friet dat wilden we, maar helaas alle friettenten waren al dicht.

Moe gedanst doken de meiden in hun bedjes hier in onze kamer en vanochtend stonden ze weer fris (hahaha) en fruitig (echt niet) weer op. Na wat getut volgde een lekker ontbijtje. Helaas,3 meiden gingen in stoet mee doen en dus al weer weg en wij Geusjes gingen later kijken. Vanaf ons vertrouwde plekje op de stoep bij tante Georgette bekeken we alles, moedigden de anderen aan en foto's werden gemaakt voor op het familie blog. Bij het naar huis gaan sprak ik af met nichtje Charlotte om vanavond samen naar Carnaval te gaan....dus nog even en dan is het feest van de leut weer voorbij....Ooooh...jammer?... nee hoor, het was leuk en genoeg.

7 comments:

Elinez Diertjezzz said...

bal maskeeee was heeeeeeeel leuk ma!!!!!! dank je wel dat iedereen mocht komen en dat je zulke leuke paksjes heb gemaakt!!!
kuzzzzz

Roosnans said...

awel, oma toch oak?
maor da was tenminste die gewenste updeed! das nog is leutig meegenieten si!!! vreed bedankt eee!

dik kuske van ou zusku
en nog alaof voor vanaovond !!

Martha said...

Plopperdeplop, dat was genieten, het is voor 't eerst dat ik een beetje 'meekrijg' van de carnaval. Hier, boven de rivieren, leeft het duidelijk een stuk minder. En in Limmen, waar ik de afgelopen dagen vertoefde, hebben ze er volgens mij zelfs nog nooit van gehoord....
Fantastische ploppeplaatje overigens en dat deuntje zit nu in mijn kop, bedankt hoorrrr!

Anonymous said...

hoi egt leuk en grappig van mij en het was egt heel leuk en ik vond het egt super leuk da k ook nog mogt blijve slape:D
tanxxx ,, froukje

Anonymous said...

heeeeee carnavalknutselkont,

mijn klein kabouterke eb genoten en ik van al ou leutig commentaar mee fotos. ge zijt een man, zouen ze bij ons vroeger wel gezeed en.
liefs,mee een and getypt,
van ou surzus, auk.

Roosnans said...

awel....is dat'daar nog altijd carnaval???? duhh!!!!

kuz
zuz

Martha said...

Euh.....
Staat de tijd soms stil in Zeeland? Nog steeds aan ut carnavallen? Of euh last van een katerke?