Wednesday, January 09, 2013

trainingsworkshop

Afgelopen maandag volgde ik de eerste van twee trainingsworkshops van de stichting Mimakkus. Rudie kon aan zijn collega Karin niet zo snel uitleggen wat ik daar gedaan had dus wacht ze op mijn blog. Ik had een heleboel verteld na afloop, maar het is niet iets wat je snel even uitlegt als je er niet bij was denk ik.
Mimakkers zijn mensen die na een clownsopleiding contact proberen te maken met een dement iemand of een gehandicapte. Hier gaat een gedegen opleiding aan vooraf compleet met stage's. Voor je echter aan deze opleiding kunt beginnen moet je mee doen aan de trainingsworkshops. Na afloop van de twee dagen krijg je te horen of je al dan niet geschikt bent voor de opleiding.
Nu blijkt die opleiding erg duur en heb ik dus besloten dat ik deze niet ga volgen. Dat geeft me lekker rust om te genieten van het geen we met z'n achten moesten doen die dag. Dat heb ik dan ook gedaan, samen met mijn Maatje uit het Zeeuwse land, Marieke.
We mochten snoepen van allerlei onderdelen van de opleiding en waren zo de hele dag aan het "doen". Houdingen, een spellen spelen waarbij je "Woesh" een verhaal "breien", je leeg maken d.m.v de zonnegroet, standbeelden...en zo verder. Het was een boeiende dag en ook een vermoeiende. Gelukkig kon ik me Marieke op de terugweg de dag nog even doornemen en we aten ook nog even onderweg naar huis om ons energiepeil weer wat op te krikken.
Nu nog een paar dagen wachten tot de volgende workshop,waarbij Rudie dus weer van hieruit werkt zodat hij er is om voor Jasper te zorgen. Fijn he.... zo....en dan ga ik nu lekker uitrusten, want er wacht morgen weer een hele dag op me die volgeschreven moet worden.

1 comment:

John said...

Lekker uitrusten kan een goede fundering voor de volgende dag zijn :)