Monday, January 21, 2013

het is weer maandag

de vogelspotter
Het is weer maandag. Iedereen is weer zijns weegs vertrokken en het huis is weer voor Siep en mij. Het is wel lekker rustig zo en daar helpt de witte wereld buiten wel aan mee. Het geeft een rustig gevoel al denk ik niet dat dat voor de rest van het gezin gold toen ze op pad gingen.
Eline is vandaag pas vertrokken richting Amsterdam, want gisteren kon de sneeuwruimdienst of hoe ze ook mogen heten, niet tegen de sneeuw op schuiven. Gelukkig bleef ze thuis, want later op de avond hoorden we op de radio dat het treinverkeer rond Amsterdam lam lag. Vandaag vertrok ze dus en reed met haar pa mee naar Goes waar hij iedere dag naar toe zoeft voor zijn werk.
De jongens gingen respectievelijk met de lijnbus en de taxi naar hun bestemming en ik maakte de bestemming "thuis" wat sneeuwvrij. Daarna ben ik maar wat gaan poetsen in huis en nu strekt de dag zich nog lekker voor me uit. Alleen aan het eind van de middag moet ik op stap, want Jaspers nieuwe orthopedische schoenen zijn klaar. Dit keer met een bontje erin dus dat zal lekker zijn voor hem. Tot die tijd mag ik lekker spelen en dat ga ik doen met verf, papier en foto's.


bonte specht
Afgelopen weekend was het weekend van de vogeltelling en dus deed Siep zijn best om ze te spotten in de tuin. Ik maakte nog een paar foto's van onze bezoekers.

roodborstje


kramsvogel

1 comment:

John said...

Maandag, dinsdag.. gelukkig kan ik een groot deel van mijn tijd zelf indelen. :) Een maandag is voor mij vaak een verlenging van de zondag.. Heerlijk op deze manier.