Thursday, January 17, 2013

perkpolder en zijn polders in de sneeuw

Door de verdieping van de westerschelde zijn er tussen Nederland en België afspraken gemaakt betreft de natuur. Daar komt het terug geven van de Hedwige polder aan de zee bij kijken. Ook hier bij Perkpolder waar de voormalige veerboot heen en weer ging tussen Perkpolder en Kruiningen gaat er van alles veranderen. De gemeente Hulst wil graag aan de weg timmeren wat betreft toerisme dus er moeten hier ongeveer permanente woningen en vakantiewoningen komen evenals een golfbaan en er komt buitendijks een natuurgebied. Dit jaar beginnen de voorbereidende werkzaamheden. Wat er is komt nooit meer terug en mijn man wil graag foto's van het gebied nu. Vooral speciaal voor hem en voor alle andere perkpolder fans ging ik vandaag dus alvast op pad met mijn camera. Het hele gebied van Perkpolder en zijn polders heb ik nog niet vastgelegd, maar voor vandaag vond ik het wel genoeg. Ruim een uur verplaatste ik me met mijn busje van het ene stuk naar het andere lekker warm gekleed met mijn sjaal om en aan mijn voeten de snowboots die ik een keer van vriendin Aukje kreeg omdat haar zoon ze ontgroeid was. Heerlijk kloef ik er deze week mee door de sneeuw hier om het huis en ook vandaag aan de schelde hielden ze mijn voeten lekker warm. Natuurlijk was ik op de meeste plaatsen niet de eerste die daar de sneeuw en het ijs ontmoette. Handig maakte ik zo nu en dan gebruik van de voetstappen in de diepe stukken sneeuw en zag ik zo waar traptreden waren. Wel zo handig.
Buitendijks was het erg speciaal. Het was er, in tegenstelling tot binnendijks, erg mistig. De boten horen we al sinds gisterenavond toeteren en nu zag ik hoe mistig het was. Erg mistig.
Kortom ik heb genoten van mijn stille uitje waarbij ik niemand zag alleen de stille getuigen in de vorm van voetstappen in de sneeuw. Daarna thuis lekker iets warms gegeten en eindelijk na een hele lange tijd weer geschilderd. Komt dat schilderij dat hier al langer dan een half jaar op de ezel staat misschien toch af. Wat een heerlijk gevoel. Ik ben er zelfs tevreden mee, net als met de opzet die ik maakte voor mijn scrap - art- foto ding wat ik aan het maken ben voor het afscheid van Jasper en zijn dagverblijf. Wat een heerlijke dag! En...hebben jullie genoten van jullie dag?

2 comments:

John said...

Eerlijk gezegd vind ik het zonde dat ze gaan bouwen. Het gebied zal nooit meer het zelfde zijn idd, en de drukte zal ook veel doen veranderen. We zijn er mooi klaar mee :(

Lin's ding said...

tja John, voor mij hoeft het ook niet. Ik heb geen idee wie hier moet komen wonen in al die huizen die ze hier gaan bouwen in plaats van de voormalige veerhaven die ze eerst nog meters gaan ophogen. Er staan ook hier genoeg huizen te koop, dus ben bang dat het een spookstad gaat worden...en dan ook nog een vakantiepark met huizen....Het zal nooit meer hetzelfde zijn, maar of het druk wordt behalve tijdens de aanleg van al die ellende...... Enfin, ik ga de komende tijd gewoon nog wat foto's maken zodat we kunnen zeggen: "gelukkig hebben we de foto's nog".