Friday, January 18, 2013

een volle dag met mozaïek

Gisteren had ik een rustige dag, maar vandaag had ik een volle dag. Jasper de taxi in, wat stofzuigen en dan op naar vriendin Aukje. Even kletsen met koffie en dan op naar Jaspers dagbesteding. Aukje ging even mee naar Jasper en ging toen naar de dagbesteding van haar broer. Ik ging overblijven, poetste omgevallen melk op, kletste met een emotioneel en vermoeid kind, maakte grapjes, zong een liedje over een lieveheersbeestje, voog de vloer schoon en ging vervolgens wat boodschappen doen. Dan terug naar school om daar te knutselen. Het was knutselmiddag en mijn overblijfcollega die zou gaan mozaïeken met een groep kinderen moest onverwacht werken en vroeg mij om de activiteit over te nemen. Deze knutselfreak zegt geen nee op zoiets en dus ging ik met hen aan de slag. Net als de kinderen (op eentje na) had ik het nog nooit gedaan, maar het was leuk en een lekker zooitje. Na flink wat poetsen  was het lokaal weer schoon en kon ik naar de verjaardag van mijn dinsdag oppas zoon, die ik dan wel eerst zelf mee naar zijn huis nam samen met zijn zus. Gelukkig was de jarige helemaal blij met zijn cadeau en kon ik met een gerust hart naar huis om daar weer op tijd te zijn voor beide zoons en later voor manlief en dochterlief die ik rond achten vanavond weer ophaalde bij het busstation in de "koekestad". Lekker dagje zo, maar morgen gaat alles weer op een gezapig tempo. Prima zo.

3 comments:

Roosnans said...

Lekker weer hoor!! Vol, maar wel leuk vol!
Xxx

Anonymous said...

He, weer goed bezig geweest: en? is mozaieken voor herhaling vatbaar? x Auk

Lin's ding said...

hahaha...lekker vol, lekker leuk, lekker genieten....nou...voor een beter resultaat mag ik eerst wel eens oefenen op een plat vlak. Kun je ook beter patroontjes erin doen en zo...en dan lekker groot....zal ik je helpen met je projectje? hihi.....ik ga het niet toevoegen bij mijn lijstje hobby's, maar wil je graag ten dienst zijn hoor!!!