Wednesday, January 23, 2013

de dag van vandaag

 De dag van vandaag verliep weer lekker. Jasper is vroeg de deur uit en dus zijn de huishoudelijke taken al op tijd klaar. Tijd dus om weer eens lekker te schilderen. Mijn schilderij staat al 7 maanden op de ezel en de laatste dagen ben ik eindelijk weer eens aan de slag gegaan om het af te kunnen ronden. Dat vergt waarschijnlijk nog wel even de tijd, want ik kan vreselijk prutsen. Eerst was ik aan de achtergrond bezig, dat poetste ik weer weg, moest de achtergrond weer aanpassen, en de neus, en de mond...en...en....en..... Nog even geduld dus voor het schilderij in volle glorie verschijnt hier op dit blog.


mijn hoekje in de kamer om te schilderen,
te scrappen of andere knutselpraktijken.

Deze middag was het weer tijd voor tekenles, maar er waren een paar zieken, eentje met een controle bij de dokter en broer ging mee en een heleboel niet afgemeldde kinderen. Helaas vinden de ouders dat niet belangrijk. Zo bleef ik dus over met één kindje. Gezellig met z'n tweetjes hebben we geschilderd. Ieder met een groot papier voor onze neus gingen we aan de slag. We hebben een kaal lokaal om te gebruiken en dat gaan we op vrolijken. Aan het eind van de anderhalf uur, die snel om waren, hadden we twee posters om op te hangen. Quality time dus voor ons meisje dat zo lekker schilderde dus. Heerlijk!

En hoe de avond verder verloopt dat zie ik vanzelf weer. Tot morgen!

2 comments:

John said...

7 maanden? Had je er 7 maanden niets aan gedaan, of alleen zo nu en dan?
Ja dat niet afmelden is eigenlijk erg onfatsoenlijk. Er zit toch iemand te wachten. Voor dat ene kindje was het natuurlijk wel leuk alle aandacht te krijgen :)

Lin's ding said...

hee John... niet schrikken...schilderijen staan soms nog langer hier. Een hele poos is er niets mee gedaan, dan weer wel, vervolgens weer lang niets en nu wordt er dus weer aan gewerkt. Het schilderij had ik opgezet bij iemand die je zou begeleiden...op zijn manier en omdat de meneer over mijn lijnen ging leek het net alsof het portret klopte. Ik ging dus vrolijk verder om tot de conclusie te komen dat er niets van klopte. Ik heb dus veel verandert en nog een keer en nog eens en nog eens. Wat er voor zorgt dat ik soms geblokeerd was en het moest laten
rusten. Uiteindelijk komt het allemaal goed...of in ieder geval bijna!
Roxy heeft zeker genoten. Ik ook trouwens, de anderhalf uur was zo voorbij en ik heb gezellig geluisterd naar haar babbels.