Tuesday, January 15, 2013

op naar een nieuwe week

Het is weer zondag en dus maken we ons op voor een nieuwe week. Dat doe ik op zondag altijd met het bakken van brood voor Eline en zorgen dat haar kleren weer schoon mee kunnen voor weer een week in "studieland". Ik zorgde voor haar, Bram en mij nog voor zelfgemaakte glutenvrije tussendoortjes in de vorm van musli en cornflakesrepen en geinspireerd door Jamie Oliver maakte ik Welsh cakes waar Eline natuurlijk een deel van mee kreeg, compleet met vulling. Eline was hard bezig om zich voor te bereiden voor een week stage en Bram voor een week vol schriftelijke overhoringen, een proefwerk en dat soort gedoe. Rudie genoot van het schaatsen op tv en van een wandelingetje en Jasper keek dvd en vond tot zijn grote plezier de nieuwe kat vaak aan zijn zijde op het kussen wat daar ligt om Jasper op te vangen mocht hij zich omrollen.
De week kan dus weer bijna van start, maar het is ook altijd even fijn om terug te kunnen kijken naar de week die afgelopen is. Het was de week waarin Jasper startte op zijn nieuwe dagbesteding en ik dus vanaf dinsdag iedere dag even daar even binnen liep. Samen moeten we alles en iedereen leren kennen en het was erg fijn te merken dat Jasper er ontspannen en tevreden lachend bij zit vanaf de eerste dag. Dat doet mijn moederhart goed! Verder was er ook tijd voor bezoekjes aan vriendinnen. Heerlijk kletsen, ervaringen uitwisselen en lachen. Ook dat zijn mooie momenten voor het hart.
Nu dus op naar een nieuwe week, met nieuwe mooie momenten voor het hart in het verschiet.



Ons maaltje van zaterdag....geroosterde groenten, gebakken pastinaak en aardappel met ...worst.

glutenvrije Welsh cakes à la Jamie Oliver....
niet met slagroom, maar met mascarpone
met daar doorheen besjes..mmm.


Het nieuwe project van tekenles. Teken je eigen plattegrond, landkaart...... Geinspireerd door allerlei uitgeprinte kaarten en kaarten van steden op verschillende manieren mogen mijn kinderen een eigen kaart maken. Eerst zoeken met een klein papier bij de hand en dan uitwerken op een groot papier. Dat worden weer pracht werkjes. Hier zie je de opzet van de kaarten.
;

allemaal plattegronden


Siep in dromenland naast Jasper op
het kussen

5 comments:

Roosnans said...

Mooi mooi mooi..... Vooral (sorry even voor de andere lieverds) voor jasper!

Kikke zoen
Zuz

Roosnans said...

Oh jaaaa, mag ik t recept voor die repen? Pleaaaaasssseeeee? Xxxx

Lin's ding said...

hahaha smulpaap, zal ik morgen effe regelen voor je! kussss

ingrid said...

super te horen dat Jasper lachend de dag doorgaat. Doet zeker goed!! Enne de cake ziet er heel erg lekker uit. Hier na volgende week ook allerlei stages... Jordy had vandaag eindpresentatie..

Anonymous said...

wat een heerlijke zondag...je schrijft het ook zo mooi op...xxxauk