Tuesday, November 27, 2012

pas op de plaats

En toen was het na vier weken hard werken aan en met een gestresst "manneke" tijd voor een pas op de plaats. Vriendin Aukje vroeg vrijdag nog of ik hem niet een paar dagen thuis zou houden. Toen dacht ik nog van niet, maar het was toch het enige juiste wat ik kon doen.
Ook mijn jongste zoon moest een pas op de plaats maken, want oppassen en daar blijven logeren kan funest zijn voor je energie. Natuurlijk is mijn energiepeil ook om zeep en zo zitten we nu al twee dagen gezellig samen thuis in ons nest.
Vandaag zijn Jasper en ik nog wel even uitgevlogen naar de basisschool om er over te blijven. Jasper vond het maar wat gezellig en genoot van de meiden die bij hem aan tafel zaten te tekenen. Zoals afgesproken drukte één van de 'grote' meiden van groep zes Jaspers voedingspomp op stop en kwam de andere me halen toen Jasper klaar was met eten. Super vind ik het als ik al die kinderen kan aanspreken op hun 'groot' zijn en op hun verantwoordelijkheidsgevoel zodat ze ook gezellig samen binnen kunnen blijven terwijl ik buiten ben .
Verder doen we op het gemak en rusten lekker uit. Morgen gaat Bram weer naar school en Jasper en ik gaan met vriendin Esther even een "rondje" zwemmen op zijn dagverblijf. Daarna nemen we hem gewoon weer mee terug. Lekker relaxen en bij komen. Dat is wat we doen.

Nog even een afsluitertje uit mijn doosje vol geluk:
Zaai vriendelijkheid en
opmerkzaamheid, en je
zal geluk oogsten.

4 comments:

Roosnans said...

He le maal gelijk!!

Dikke kroel
Zus

Anonymous said...

geef die twee mannen maar een dikke knuffel en voor jou ook een!
xxxAuk

ingrid said...

helemaal super gelijk heb je. Laat ze maar lekker even bij komen. Alles gaat snel en hard genoeg. Liefs

John said...

Ah, zwemmen kan wel lekker ontspannen. Goeie keus :)