Monday, November 05, 2012

mooie dagen maken een mooie week

de ochtendgloren van 1 november
 
Ik grossier in mooie dagen en nee dat is niet zo moeilijk als het lijkt. Het moois zit in zoveel kleine dingen om ons heen.Het begint al bij het gloren van de dag. Links kijkend uit mijn keukenraam zie ik steeds mooie kleuren verschijnen wat me vaak naar mijn camera doet grijpen zodat ik die momenten met jullie kan delen.
De dagen gaan snel, vooral als er mooie dingen in zitten, zoals een zwempartij voor ons overleden vriendinnetje, het vieren van dochter Eline's 20ste verjaardag, vier basisschool kinderen aan tafel hebben aan de soep terwijl je geen kinderen meer hebt op de basisschool en eentje bedenkt hoe hij je ook al weer ging noemen want hij had mama in zijn hoofd en een andere zegt dat ze je nooit meer uit het oog gaat verliezen, korte mailtjes met gevatte opmerkingen, knuffels van mijn kinderen, een brede lach van Jasper, een telefoontje van een vriendin, een dansje doen op het schoolplein waarbij kinderen zich lachend bij voegen. Het maakt het leven mooi. 

  Donderdag was een speciale dag deze week, want met het hele gezin gingen we naar dochterlief toe om haar propedeuse uitreiking bij te wonen die 's avonds  plaatsvond tussen zes en acht.
Als laatste was onze mooie meid aan de beurt. Als laatste omdat ze haar propedeuse cum laude gehaald heeft. Die mooie meid van ons werkt altijd keihard en nu is haar harde werken beloond cum laude beloond met twee nep roosjes. Natuurlijk zijn we trots op haar!
Na afloop vierden we het met een pizza, want iedereen was erg hongerig en man lief had nog een reis naar huis te gaan met de jongens. Ik niet, ik bofte, ik mocht blijven en genoot dus verder van mooie momenten met mijn dochter.

"zoveel lichtjes in de stad, zie je dat...."
 



de rolstoel heeft goed dienst gedaan
op de Krea Doe beurs
een greep van de buit op de beurs...
de rest volgt als sint in het land is.
Vrijdag gingen Eline en ik ieder zijns weegs. Eline vertrok naar een stageschool om een filosofieles te geven en ik nam de  trein naar Utrecht. In een stroom vrouwen al dan niet met trolleys stak ik het zebrapad over naar de Jaarbeurs. Terwijl de kudde onverstoord door liep de Jaarbeurs in, wachtte ik op mijn vriendin en haar dochter zodat we ons bij hen konden voegen. De "meiden" arriveerden vrolijk zwaaiend en gedrieen gingen we er tegenaan. Het was wat behelpen met een rolstoel op de Krea Doe beurs, want er waren veel vrouwen die bang zijn dat ze niet meer aan de beurt  zouden komen of dat alles op zou zijn als de rolstoel voorbij is. Een iets minder mooie ervaring op een mooie dag, maar dat mag de pret niet drukken. We genoten en we zorgden ervoor dat we genoeg spullen verzamelden om ons een poosje aan het scrappen te houden. Marieke kocht nog wat bijenwasjes voor haar specialiteit encaustic art dus bepakt en gezakt vertrokken we na onze mooie dag naar huis.

Zo zijn de dagen aaneen geregen tot een mooie week en dat gaat gewoon door, want dat bevalt me wel. Een heel weekend waren Jasper en ik bij elkaar in de buurt. Ik aan mijn tafeltje en schildersezel en Jasper op zijn wig met zijn collectie dvd's.  Foto's werden geplakt in het boek voor mijn schoonouders en aan Bram werd geschilderd.  Het laatste verloopt niet zo soepeltjes. Het schilderij staat al maanden op de ezel. De basis is niet goed opgezet maanden geleden met hulp van iemand waarvan ik dacht dat ie het beterk kon. Ik ploeter er nog steeds mee. De vlinders om Bram heen stonden er daarentegen wel snel op het doek.

twee van de vijf vlinders "in aanbouw"
 


goede morgen 5 november
Ook vandaag heb ik nog wat geschilderd en ik denk dat ik een stapje dichterbij het einddoel ben gekomen. Verder heb ik wat gemixt mediat voor de kerstmarkt van Jaspers kinderdagverblijf. Zodat ze wat te verkopen hebben en geld kunnen verdienen voor een kamp. Het was een mooie productieve dag vandaag, die begon met fijne gesprekken met mijn moeder terwijl ik haar haren onder handen nam.

Morgen weer een dag in het verschiet. Wat voor mooie dingen zou die weer bieden?
 

2 comments:

ingrid said...

super wat een mooie week heb jij gehad, deze morgen ook weer prachtige kleuren hier boven de zeedijk. En weer een mooie week in t verschiet...Trots zijn op zo'n knappe dochter hoor!
Liefs

ingrid said...

super wat een mooie week heb jij gehad, deze morgen ook weer prachtige kleuren hier boven de zeedijk. En weer een mooie week in t verschiet...Trots zijn op zo'n knappe dochter hoor!
Liefs