Thursday, November 08, 2012

de ingrediënten van de dag

Een dag zit vol ingrediënten, de ene wat mooier dan de ander. Toen iedereen weer op weg was naar werk, school en dagverblijf begon ik achter de laptop en met het fotoboek voor mijn schoonouders binnen hand bereik. Het boek kan nog wel versieringen gebruiken en dan wel voor zaterdag. Het versieren zelf lukte niet, maar voorbereidingen treffen wel. Verder verkleinde ik foto's die ik verstuurde, mailde nog wat heen en weer, wat vrolijkheid in het menu van de dag strooide en rommelde wat in huis.

De middag begon met de kinderen van de groepen 1,2 en 3 terwijl we samen aten. Met veel kletsen en hier en daar wat bijsturingen ging ook dit kruidig stukje menu voorbij en vervolgde ik mijn dag door een paar uurtjes te knutselen met Meriam.

Meriam is een kei in scrappen, gaf vroeger workshops en kwam in tijdschriften met haar werk en kan me dus super op weg helpen. Net als bij mijn schilderijen ga ik vaak wat voorzichtig van start. Het duurde dan ook weer even voor ik wat ballorig wordt en meer ingrediënten toe voeg aan mijn scrap doekie. Ondertussen leer ik hoe bepaalde tools werken en kan ik best nog eens een knutselbeursje bezoeken...... Enfin het is altijd fijn als je nog iets te wensen hebt.
De avond  bracht weer andere delen van een gevarieerd menu. Met mijn handjes ging ik aan de slag met Jasper die niet fijn in zijn vel van het dagverblijf kwam. Er wordt te veel gepraat over de op handen zijnde verschuiving naar een ander dagverblijf, waar ik morgen pas voor het eerst ga kijken. Een beetje voorbarig dus. Verdere onrust daar komt door een zieke juf, onbekende snuffelstagaires en invalkrachten en meer. Ik begin me er ook aardig aan te irriteren en dus was het fijn dat vriendin Esther kwam zodat ik eens lekker kon gallen. Jasper was in ieder geval opgeknapt door mijn actie en kon dus lekker rustig gaan slapen. Ook een fijn ingrediënt van de dag.
En zo zorgden alle bestandelen er voor dat de dag werd wat op de Flow kalender van vorig jaar stond:
'niets is meer waard dan deze dag'. 

1 comment:

John said...

Een beetje in huis rommelen doe ik ook graag. Heel erg graag zelfs.
Alvast ene goed w-end daar aan de overkant.