Tuesday, June 19, 2012

schilderen...heerlijk

De afgelopen week heb ik me lekker weer bezig gehouden met mijn japa mala -to-be. Er zijn weer een paar kralen  af, dus tijd voor een update. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Je zien vast waar de flow nog niet helemaal terug was en waar wel. Het is ook nog niet zeker of de "kralen" allemaal blijven hoe ze nu zijn,  het kan zijn dat ik er hier en daar nog wat aan verander, verbeter of verder uitwerk.
Verder was ik vandaag zo nu en dan in de weer met potlood en papier. Ik had geen medium meer om verder te kunnen met schilderen (nodig bij mijn olieverfschilderijen) en dus wat onthand. Wel schilderde ik nog wat achtergrondjes voor meer kralen. Deze doe ik met acryl en daar heb ik alleen water bij nodig. Ik kan dus weer even vooruit, maar moet toch echt om meer doekjes. Mijn tekenleskinderen hebben de rest opgemaakt. Zij schilderen een stuk sneller dan ik  mijn japa mala.  Deze week een keertje op dinsdag bij mijn vriendin Elly aan tafel gezeten en daar heb ik me laten inspireren door een boek van Linda Ravenscroft. Ze vindt het prima dat je oefent met haar werk, dus ik hoef niet bang te zijn voor plagiaat...hihi... De tekeningen zijn nu nog in zwart wit, kleur moet nog toegevoegd worden. Ik vind het zo heerlijk om te doen, het maakt me blij, het voelt zo heerlijk. Net als de gesprekken en het gelach met mijn vriendin gedurende zo'n avond.

hier in dit hoekje van de kamer werk ik aan mijn schilderijen.
Je ziet ik ben met nog vier andere "kralen"bezig.

tekening in wording van deze ochtend.
geinspireerd op een elfje van
Linda Ravenscroft


nog eentje uit Linda Ravenscroft boek
waar ik me mee bezig gehouden heb.








Vandaag, dinsdag, ga ik schilderen bij Jasper op de groep. Alle kinderen van zijn groep mogen schilderen, juf Sylvia en inval"juf" Martin mogen aan de slag en als het goed is wordt Martins idee een doorgeefschilderij door het hele dagverblijf ook uitgevoerd. Ik heb er zin in. Dat wordt weer gezellig en ook hier zal er wel weer flink gelachen worden. Dat lukt me wel met die twee in de toko. De foto's van het geschilder zal ik jullie zeker niet onthouden, daarover later op de dag meer. Ik hoop dat jullie ook een dag hebben waarop jullie dingen doen waar je blij van wordt!

3 comments:

Anonymous said...

fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad!
Die viooltjes lijken trouwens heel goed!
liefs Eline

ingrid said...

super dat je je zo in t schildern kunt uitleven. Mooi hoor!
Hier nog steeds dubben over Stefan zijn vervolgopleiding, hij was niet aangenomen op t cios!..

Roosnans said...

lekker bezig geweest zo te zien!!! geniet er van!

xxx
zuz