Wednesday, June 13, 2012

lekker bezig met schilderen

opzet van mijn nieuwe schilderij in Zelzate
Ik heb me voorgenomen om mijn schilderen serieuzer te nemen en niet steeds vooruit te schuiven naar wie weet wanneer. Ik probeer te plannen dat schilderen ook overdag kan gebeuren en ik moet zeggen ik geniet er enorm van. Het pept me lekker op. Vorige week dinsdag ging ik met vriendin Elly, mijn schildermaatje, naar Zelzate op zoek naar een nieuwe input op schildervlak. We gaan weer wat les volgen. Nou ja, les, ieder doet zijn eigen ding en George, de leader of the gang, begeleidt ons. Het was meteen de laatste les, we hebben nu vakantie tot de eerste dinsdag van september. We namen deze week de kwast in eigen hand en gingen weer eens ouderwets aan de slag in Elly's toko. Onze conclusie na de les van vorige week was dat we het zo slecht nog niet doen en dat is fijn om te weten van jezelf.
Mijn japa mala in wording ligt ook al heel lang stil en dus begon ik daar ook weer eens aan. Een maand of twee geleden lukte het niet echt maar ik begin de vibe weer te vinden. Heerlijk! Zo zit ik dus nu af en toe 's avonds en anders overdag even lekker te schilderen. Ik hoop dat ik mijn voornemen om het zo te doen kan vasthouden, want het is iets wat me blij maakt.

Ook met de kinderen ben ik lekker bezig. Vorige week had ik tekenles met hen en omdat de laatste les eraan komt vond ik dat we dan maar wat leuks moeten doen. "Zwemmen in het zwembad in je tuin"roept een meisje, denkend aan de laatste tekenles van een paar schooljaren terug. Dat is natuurlijk niet makkelijk om af te spreken, ik heb geen idee wat voor weer het volgende week woensdag is. Toch wilden ze nog wel eens komen bij mij thuis en natuurlijk nodig ik ze thuis uit om te komen "spelen". Het treft dat ze de andere dag studiedag hebben van school en dus vrij zijn. Vier meiden arriveren bij mij thuis en schilderen er op los.De achtergrond die ik ooit leerde van mijn toenmalige juf Daisy trekt enorm aan en daar gingen de meiden mee aan de slag. Schilderijen voor oma en vaderdag worden geboren. Na een paar uur schilderen zijn ze niet klaar en dus kwamen ze vanmiddag, versterkt met nog twee meiden, verder schilderen. Ze zien er vrolijk uit in het oranje en zoals George ons begleidt, hop ook ik van kind naar kind. Nog meer vaderdagcadeau's zien het daglicht en ik kan niet anders zeggen dan dat die vaders boffen met hun meiden. Wat een cadeau's, wat een inzet, wat een denkwerk over het hoe en wat. Super.

Tussendoor, als de achtergronden drogen, is er tijd voor busketrap in de tuin en voor ieder die wil (5 op 6) een rondje plafondlift. Wanneer de één vliegt van bed naar douchebrancard, vliegt de ander weer terug. Super vinden ze het. Het is net een attractie, want je moet van de ene naar de ander kabel (badkamer- slaapkamer en andersom). Wanneer Jasper thuiskomt zijn ze dan ook allemaal erg lief voor hem en laten hem flink lachen. De buurvrouw die de laatste tijd, gestimuleerd door mijn schilder en ander gefröbel, af en toe aanschuift met haar knutsels, is ook gearriveerd want haar oudste is ondertussen ook besmet en gaat ook voor vaderdag aan de slag. Ik maak nog even een paar leuke foto's van hen en de buurjongen is helemaal in zijn nopjes. De andere twee kinderen worden door de meiden flink voorzien van aandacht en dan vertrekt het hele spul in oranje per fiets weer naar het dorp.

Vanavond bracht ik nog wat, intussen droge, schilderijen naar huis en wie weet kan ik vanavond zelf nog wat schilderen tussen de voetbal perikelen door.
twee trouwe supporters!

7 comments:

Roosnans said...

lekker lekker lekker! goe bezig moppie!! Die kinderen: heerlijk!

succes met de schildertijd planning, gaat vast wel lukken!

kuz
zuz

Roosnans said...
This comment has been removed by the author.
John said...

Iets voor je uitschuiven is ontkenning van behoeften, en dat is een afweer waar je wat aan kunt doen. Succes er mee dus.

Lin's ding said...

precies Red. en met die ontkenning stop ik dus..hihi.

Anonymous said...

he, klinkt gezellig! Je hebt me aangestoken: ik ga ook weer eens op de creatieve toer deze vakantie!
xxxAukje

Lin's ding said...

oooooh Aukje....ook een keer samen? Leuk!!!

Anonymous said...

tuurlijk,
Auk