Sunday, June 24, 2012

het is weekend!

Als een trouwe Koen en Sander luisteraar pik ik al kokend in mijn keukentje op vrijdag de kreet "het is weekend!!!" compleet met getoeter zeker mee. Heerlijk hoor weekend. Lekker vrij, de kinderen om me heen...heerlijk.
door het keukenraam
mmmmm...aardbeien!



Dit weekend is Rudie de hort op met zijn oud studiegenoten. Eens in het jaar moet er een weekend gewandeld worden en dit jaar bezoeken ze ook de Floriade. Rudie is vanaf het werk vrijdag vertrokken en wij luiden het weekend in met onze frietmaaltijd en door het grote aardbeienaanbod dankzij oma, met aardbeien soufflé's van Eline's hand. 's Avonds kijken we met z'n allen naar "Sjakie en de chocoladefabriek" met nostalgische gevoelens. We zagen de film voor het eerst in Utrecht samen met mijn zus en haar Wouter. Dat is al heel wat jaren terug, maar wonderlijk genoeg weet Bram zich nog kleine dingen te herinneren. Leuk hoor.
Jasper was lekker laat het bed in gegaan en gelukkig sliep hij lekker uit. Samen staan we op en eten we samen. De dag begint ontspannen en verloopt de hele dag ontspannen. Wanneer ik op de fiets terug kom met de vergeten boodschappen komen drie kinderen me tegemoet gerend over de straat. Eén van hen voortgeduwd in zijn rolstoel door zijn zus. Ik vind het zo genieten als ik zie hoe ze Jasper bij hun tennisspel betrekken. Ze zijn groot die kinderen van me, wat maakt dat ze best wel eens wat overnemen met betrekking tot Jasper als dat nodig is. Dat gaat zo vanzelfsprekend wat ik fijn vind om te zien.
Het is een rustig dagje verder, Eline is bezig met haar laatste dingen van het schooljaar (een presentatie, een tentamen en twee eindopdrachten), Bram leest (liggend in de tuin, zittend in de tuin of aan tafel bij Eline), Jasper kijkt dvd (liggend op de wig of zittend in zijn rolstoel) en behalve lezen, wat huishoudelijke dingen als de was onder controle houden en koken vind ik ook nog wat tijd om te schilderen.
Later op de dag ruimen mijn oudste en jongste de keuken op nadat we gegeten hebben en een mega grote aardbeienmilkshake naar binnen hebben geslurpt en eten we cake die Bram bakte en waarbij ik nog meer aardbeien presenteer. We kijken een film op dvd en na afloop gaan alle kinderen naar bed.
Na een hele dag ontspannen met elkaar doorgebracht te hebben in en om het huis vind ik de stilte van de avond even lekker voor ik ga slapen. Morgen weer een dag samen, want het is weekend! Wat is het toch simpel om te genieten van het leven, maar ja om tot slot nog even met "Loesje" te spreken: "ik ben een mooie momenten verzamelaar".

6 comments:

ingrid said...

Genieten en nog eens genieten. Heerlijk die aardbeien!!

Anonymous said...

Ik vond het ook een heel leuk weekend, lekker thuis! Het is hier wel altijd heel stil na zo'n gezellig weekend...
Tot straks op skype!
liefs Eline

Anonymous said...

Ha, ja, M.m.v., ik vind dat je ook een goeie M.m.d. Bent hoor, zo door dit blog te lezen deel ik je m.m. Lekker mee!!!! Volg je me nog? Ik jou wel....xxxauk

Lin's ding said...

hihi Aukje, ik ben het spoor een stukkie bijster geloof ik. liefs!

Eline: nog even en je bent al weer thuis!!!!!!


He Pas...genieten daar doe ik aan! Jij toch ook !

Roosnans said...

Kijk, das een mooi nieuw scarbble woord: mooiemomentenverzamelaar! Das heeeeel veel punten en terecht!!!

Geniet lekker daar!
Ben wel jaloers op dat aardbeienaanbod...heimwee....

knuf!
zuz

Anonymous said...

lees: mooie momenten deler (mmd),
haha
xxxxAuk