Thursday, June 21, 2012

de dag van vandaag

De dag is weer bijna voorbij. Soms gaat het me wat snel. Jasper was nog maar net weg of er stopte al iemand voor mijn deur. Lang niet gezien, maar een gesprek bleek erg nodig. Ook de buurvrouw popt binnen met haar twee jongsten om wat af te geven en natuurlijk is er koffie, dus de keuken zit zo vol met mijn oudste en jongste erbij.
Later dan gepland ga ik met de kids naar mijn ouders voor een laatste rondje door de groententuin voor de instructies, want binnenkort zijn ze er even niet en ik dus wel. Thuis zorgt Eline voor pannenkoeken die heerlijk smaken met de aardbeien die we van mijn ouders mee kregen. Ik houd me bezig met de wasmachine, de droger en de stofzuiger en als de boodschappen binnen zijn, en opgeruimd is er even tijd voor mij. Pfff....daar was ik aan toe. Even buiten alleen aan de tafel, waar ik gisteren nog met de buuf en de beller: "heb je koffie, dan ben ik er over twee minuten" heb zitten geinen dat ik binnenkort tijd over zal hebben wanneer zij verhuist met haar gezin. Vandaag is dat nog ondenkbaar.
Ik knap op van het buitenzijn en duik lekker achter mijn schildersezeltje en werk aan mijn schilderij van Bram. Ik word er helemaal blij van en ik schrik op als blijkt dat het al weer tijd is dat Jasper thuis komt.
's Avonds komt mijn vriendin zodat haar zoon met mijn mannen mee kan naar badminton (Jasper niet, die past op ons), de buurjongen komt trots zijn rapport laten zien en mijn schoonbroer belt.
Er zit op deze manier behoorlijk wat vaart in de dag vind ik. Gelukkig heeft een dag vele uren en zo zit ik nu even lekker alleen in de kamer met mijn trouwe laptopje op schoot. Zo nog even lekker lezen en dan sluit ik de dag af. Ik ben benieuwd wat de dag van morgen me brengt.

2 comments:

Roosnans said...

morgen brengt de infoochtend kunstzinnige counseling met aanmeldgesprekje....voor mij duimen dus!!!!!

En heerlijk genieten van alles, net als vandaag en gisteren zo te lezennnnnn

knufffffzzzzz

ingrid said...

heerlijk genieten lees ik toch tussen de regels door... Hier druk met vanalles en nog wat, morgen heerlijk dagje er tussen uit, naar een canicross.