Saturday, June 09, 2012

een week voor Jasper

woensdagavondlucht
Deze week stond de week voor een groot gedeelte in het teken van Jasper. Tijdens de zorgplanbespreking kreeg ik te horen dat Jaspers indicatie niet meer voldeed aan de nieuwe formuleringen van het zorgkantoor waardoor Jaspers fysiotherapie niet vergoed worden. Dat kan natuurlijk niet en dus moet hij maar een herindicatie.
Nou word ik niet blij van herindicaties, zeker niet als je indicatie nog loopt tot een stuk in volgend jaar en dus mail ik "mijn" MEE medewerker, die volgend jaar februari gaat stoppen zo hoorde ik op dezelfde zorgplanbespreking. Nog iets waar ik niet blij van wordt, want wat mij betreft is Free Mee.
Maar goed dat is van latere zorg, eerst de herindicatie. MEE bleek al bekend met het fenomeen, want de benodigde aanpassing speelt bij nog 8 kinderen van Jaspers dagverblijf. MEE heeft een wachtlijst en dus ga ik zelf aan de slag. De telefoon doet zijn werk en ik kom aan de benodigde informatie en print het CIZ formulier uit, waar ik nu zo nu en dan wat op invul. Over een week heb ik een afspraak op het dagverblijf waarbij ze me het waarom nog eens gaan uitleggen en waarschijnlijk zullen ze dan nog een keer aangeven dat zij het ook voor me kunnen regelen...heel snel op hun computer. Van dat aanbod maak ik geen gebruik, wie weet wat er ingevuld wordt en dat komt misschien niet ten goede van de indicatie. Manlief en ik nemen ook nog even deel aan een cursus "herindicatie" van de belangenvereninging Per Saldo over een paar weken, dus we gaan beslagen ten ijs. Na aanleiding van het formulier volgt dan weer een telefoongesprek van een uur, waarbij "mijn" MeeĆ«r dan hopenlijk bijzit. Jasper is dan vast wel vooraan beland op de wachtlijst van vijf weken.
Verder had ik Visio nog op mijn lijstje staan. De ogen in ons gezin zijn niet zo best en dus wilde ik na jaren Jaspers ogen nog eens laten opmeten. Jasper kon op het dagverblijf een plaatsje innemen van een ander die afgevallen was op de lijst en dus kwam er een formulier mee voor Visio. Ik baalde enorm van de vragen, want voegt  medische achtergrond, wat niet met ogen te maken heeft, nu toe aan een ogentest? Verder staan er nog vele vragen op die ik niet relevant vond. Ik doe wat de juf me tipt en bel naar Visio. Ik wordt teruggebeld en zo leer ik dat Jasper opnieuw ingeschreven moest worden en  bovendien legt ze me uit waarom ze Jaspers ogen niet gaan testen, terwijl dat het enige was wat ik wilde. Dwars als ik ben heb ik ondertussen met een tip van een vriendin een afspraak gemaakt bij een opticien en na ons bezoekje weet ik nu zeker dat Jasper geen bril moet. Zijn ogen zijn goed genoeg!
Het doet me goed deze week dat ik serieus genomen wordt en overal gewoon antwoord krijg zonder dat er een vervelende ondertoon bij zit. Dat is helaas wel eens anders.


overal is de zon te zien
De week was nog niet klaar er paste nog wel wat Jasper in en dus liet ik hem door de taxi afzetten bij de kapper. Naief als ik ben dacht ik dat de taxi chauffeur dezelfde route rijdt vanaf het dagverblijf en dus voorbij de kapper komt, maar dat doet hij niet en blijkbaar is hij niet heel gezellig geweest tegen zijn juf zo merk ik aan hem. Na mijn geruststelling dat deze route echt niet langer duurt vertrekt hij gezellig en gaan wij de kapsalon binnen. Jasper moet nog een poos wachten en kijkt de boel goed af. Wanneer  hij aan de beurt is laat hij de kapster goed haar werk doen en hij kijkt heel verbaasd naar zijn hoofd in de spiegel wanneer hij bijna klaar is. Zijn lange blonde lokken zijn verdwenen en in de plaats daarvoor heeft hij blonde stekeltjes. Klaar voor een mooie zomer! Nu de indicatie nog, maar ook dat komt goed dat weet ik zeker.
alles met liefde....

3 comments:

Anonymous said...

leuke foto's ma!
je hebt het weer druk gehad! ik vind het wel heel knap dat je die indicatie zelf gaat doen, ik weet niet of ik dat zou zien zitten.
liefs Eline

Anonymous said...

Ik sluit me bij jou aan, Eline! Ben benieuwd naar Jaspers's nieuwe coole look!!!
xxxauk

Roosnans said...

ben ook heel benieuwd naar Jas'korte koppie!!!

Chapeau dat je t zelf oppakt! Kan Free nog wel een blik erop werpen??? Want je moet tussen de regels door met hem nog wel ff zorgen dat hij zijn opvolging goed regelt natuurlijk!!!

knuf