Tuesday, September 16, 2008

weekends

Weekends zijn om uit te rusten en voor leuke dingen. Zo genoot ik vorig weekend van een uitje naar St. Nicolaas waar ik lekker uit eten en naar de film ging met Elly en haar dochter. Het was onder het mom van verjaardagen vieren. Elly had gereserveerd in een leuke tent met een duistere naam op het raam. Zoiets als Mike's beerhouse of zo... Marieke en ik hadden in eerste instantie niet het idee dat dat hetzelfde zou zijn als Het laatste avondmaal waar we zouden gaan eten en bleven nog even buiten staan. Elly ging erg doelbewust verder, dus wij ook. Haha... wat een grap. De kaart was eenvoudig en in het dialect opgesteld op de placemats.
Gezellig en lekker lachen, daar draaide de avond om.
Ook afgelopen weekend was het gezellig. Eerst was er vrijdagavond de nazomerwandeltocht.
Het heeft me weer de nodige energie gekost, maar de reacties waren goed en wat heb ik een lol gehad. Samen met Dianne, mijn collega ouderraadslid die 30 september afscheid neemt omdat haar laatste kind nu ook van school is, stond ik verdekt opgesteld achter een heg. Nou ja, zover mijn wijduit getoupeerde haar dat toeliet. We hadden beiden een handpop gemaakt en die deden het woord. De mijne sprak Vlaams en laat ik het maar eerlijk toegeven hij was niet altijd even aardig tegen het zoetsappig blauw pluizig beest van Dianne. Tja, wat wil je als je gebombardeerd word tot ontplofte banaan. Je merkt het, het was een hoop flauwekul en dat gaat er bij iedereen altijd goed in. Eline stond dit jaar met 2 vriendinnen ook in de route en zijn ook lekker bezig geweest heb ik gehoord. Leuk dat het zo besmettelijk is... haha.
.
Het weekend was daarna nog niet klaar. Rudie ging aan het wandelen en fietsen met oud studie genoten in de buurt van Venray. Wij waren dus alleen thuis. Vriendin Es' man moest werken en dus kwam ze lekker met haar kids naar hier. Bram en Olaf hoor je de hele middag niet en Jasper en Lara genoten in hun hangplek van wat dvd's. Kneuterige gezelligheid alom.
Zondag waren er feesten op de kinderboerderij van Tragel, waar Jaspers kdc een onderdeel van is en natuurlijk gingen wij daar naar toe. Het is in het dorp van Es dus dat werd lekker gecombineerd. Samen dus de Vlaamse kermis op, waar we eerst lunchten met frietjes en waar de kinderen daarna prijsjes wonnen met stokvangen, eendjes vissen, "puiten" enzovoorts. Een middag is zo gevuld en een weekend zo voorbij, dat mag duidelijk zijn. Kortom, het is niet alleen maar racen het is ook veel genieten van alles wat dichtbij en om je heen is.

3 comments:

Martha said...

Wat een heerlijk relaas en wat een machtige foto van jou!
:-)))))

Roosnans said...

aaaahhh, da klinkt as een vreed leutig lank weekend!!
dikke knuf
zuz

Anonymous said...

Geweldig je kapsel! Jullie hebben echt wel lol gehad, leuk! En net wat je zegt, soms genieten van wat je dichtbij hebt! Natje xxx