Wednesday, September 17, 2008

2 keer tegen de lamp

even zwelgen..


Doordat ik de opstelling van tafel, stoelen en de kast in de keuken veranderd heb hangt de ene lamp nu zo dat je er steeds tegenaan kunt lopen. Vanochtend liep ik zo nu en dan heen en weer voor koffie of thee om Sandra en mij te voorzien. Natuurlijk loop ik tegen de lamp, niet 1 maar 2 keer. Sandra hoopte al dat het geen voorbode wordt en bevestig nog met een "alsjeblieft" niet.


Samen fietsen we naar school en ik maak nog even snel een filmpje van een boom vol vogels die kwetteren. Helaas kan ik hem niet draaien dus moeten jullie scheef kijken.


Bram gaat mee naar Sandra om daar met haar zoon te spelen en ergens in de loop van de middag komen ze nog hierheen. Gelukkig maar dat Bram er even niet was, want mijn brievenbus had een geladen inhoud. Uiteindelijk heeft de gemeente, " met excuses voor de late afhandeling" (aanvraag van 25 april 2007; met hoorzittingen op 12 sept.'07 en 12 maart '08) , een beslissing genomen. Je snapt dat we geen tegemoetkoming in de kosten van de aanpassing aan onze bus krijgen. Het ergste van de zaak vind ik niet eens dat we geen geld krijgen, maar het, excuses voor het woord, gezeik dat in de brief staat. Ze hebben het over adequaat vervoer met collectief vervoer waar ik hem zelf moet begleiden, maar waardoor ik dus niet mijn andere kinderen kan meenemen.... notuleren tijdens hun hoorzittingen kunnen ze niet zo objectief in onze gemeente, want ook dit is aan de orde geweest en de ambtenaar ( o wat zal ze blij zijn geweest dat ze deze brief naar me kon sturen) bevestigde dat dat in de praktijk inderdaad vaak niet werkte.


Brief 2 komt van de AVG arts in opleiding (Arts Verstandelijk Gehandicapten). Ze belde me al op vorige week, dus ik wist van de brief af. Ondanks dat ik een brief heb van de orthopeed uit Gent dat Jasper KINDERfysiotherapie nodig heeft vindt zij dat dat niet nodig is en gaat ook dat feest niet door.


Kortom behalve een "zere" kop dus ook een pijnlijk hart. Ik ga maar even niet aan mijn schilderij werken waar ik zo'n zin in had, lijkt me geen positieve toevoeging bieden. Ik ga maar verder met het schilderwerk in huis...zucht.

6 comments:

Anonymous said...

Hej Lin, Dat is balen zeg! Ze maken echt tegenwoordig nare beslissingen en dat allemaal in het kader van de bezuinigingen. Bah! Er zijn altijd mensen de dupe van. Ik leef met je mee! Sterkte met het verwerken van deze bittere pillen! Een dikke knuf! Natje xxx

Martha said...

Wat een stelletje grmpff. Misschien toch maar eens de publiciteit zoeken?

Mooi zoals de zon door je GILraamkomt en dat gekwetter was vast oorverdovend ;-)

Ik heb nog even een kaartje voor je getrokken:
"ik doe mijn best van alles het beste te maken.

Een sleutel om steeds weer in je eigen kracht, in je gevoel van eigenwaarde te komen, is om hier en nu te besluiten dat je je best gaat doen van alles het beste te maken, ongeacht hoe goed of hoe sleht je je voelt. Doe dat telkens weer, en in korte tijd zul je merken dat je je emotioneel steeds vaker op een plek bevindt waar je je goed voelt"

Misschien kun je er wat mee.
Liefs van hier, M

Roosnans said...

kortzichtige blikken
staren navel
niet verder dan zichzelf
stikt naar zwavel
even slikken
even een dikke zucht
even hikken
zo, dat geeft weer lucht

jij bent een kanjer
en vindt vast wel weer
een oplossing en een weg

dikke zoen
zuz

Lin's ding said...

@ Martha: dank je voor je mooie kaart. Ik probeer ook altijd overal het beste van te maken en denk nu vooral niet dat ik hier met en ingeslagen kop zit. Als ik zo'n brief krijg hakt dat er altijd even in. Het is confronterend en mijn zwakke plek; het gaat tenslotte om mijn Jasper en mijn gezin waar over geoordeeld wordt door buitenstaanders. Dat moet even zakken en een plekje krijgen. Lekker ventileren op je blog is heerlijk dat weet jij want dat doe jij ook:)! Hihi..en verder werk ik ook aan mezelf met hulp van mijn bijzonder "maatje"

Lin's ding said...

@Nansjepomeransje: wat een mooi gedichtje van jouw hand zeg! Dank je wel hoor schattebollie

Anonymous said...

tjongejongejongejongejonge...je bent net weg en ik zie dat we nog niet half zijn bijgekletst..onbegrijpelijk...wat een onbegrip...'t is dat je jezelf zo goed kan overeind houden, anders zou je toch al lang bij alle pakken neer gaan zitten eeh, da bedoelde ik nou...gelukkig ben je krachtig en daarmee is jullie hele o zo prachtige kluppie sterk! Misschien moeten we inderdaad eens publiciteit zoeken en je verhaal doorsturen naar het kabinet; ik ga eens kijken welke staatsscretaris hiervan zou moeten weten....ik kom er op terug...
liefs voor jou en Rudie! Auk