Thursday, October 28, 2010

zitorthese passing en een schuur verandering

Vandaag was het weer zover. Tijd voor het aanmeten van een nieuwe zitorthese voor Jasper. Het gaat goed met Jasper tegenwoordig, hij is gegroeid en wat aangekomen. Resultaat: een krap zittende zitorthese. Trouwe bloglezers zullen ondertussen wel weten dat het gaat om de zitting van Jaspers rolstoel. Er moet een nieuwe komen, deze is 2 jaar oud en al een keer bijgewerkt. Vandaag is dat weer gebeurd tussen het passen door, maar de orthese is ook niet passend meer aan de schouders dus werd er een nieuwe afdruk gemaakt. Rene, onze trouwe adviseur van Welzorg had deskundige op dit vlak, Ruud van Summit weer opgetrommeld om dit karwei uit te voeren. In tegenstelling tot andere keren onderging Jasper het allemaal rustig en ontspannen. Het is een heel gedoe met een vacuumkussensysteem waarbij de korrelkussens gemodeleerd worden in de vorm van je lijf. Hier en daar wordt er nog wat gecorrigeerd in houding ook. Het is mooi om te zien hoe Ruud dat doet. Het is echt een kunst van modelleren, waar hij de tijd voor neemt en een goed zicht heeft op zijn client. Ondertussen is het ook nog gezellig ook, want er wordt wat gebabbeld en geplaagd en ik krijg ook nog tips voor het strijken van riemen of het niet strijken daarvan..... Enfin, Jasper zit nu weer stukken meer ontspannen in zijn stoel na het aanpassen en we wachten geduldig af tot de proefpassing.

Na de passing zoefde ik naar het volgende doel van de dag, maar eerst pauzeerde ik even bij vriendin Elly waar mijn andere kinderen waren. Met de kids naast me in de bus ging ik naar pa en ma. Mijn dochter wordt vrijdag 18 en geeft een fout feest in de grote schuur van mijn ouders. Met z'n vijfen namen we de schuur onder handen met bezems een sopje voor de stoelen en met slingers en andere meuk. Het ziet er leuk uit, laat het feest maar beginnen.
We wachten weer op Jasper en gingen samen naar huis: circeltje rond, iedereen weer samen.

1 comment:

Roosnans said...

brrrrrr, hoop dat het niet te koud is morgenavond daar in de schuuuuurrrr.....

Mooi dat Jappie weer gepast kan zitten! lekker voor hem!

kuz
zuz