Wednesday, October 13, 2010

dag ouderraad, dag school

Afgelopen dinsdag, 12 oktober, was mijn laatste jaarvergadering op de basisschool waar mijn kinderen gezeten hebben. Eline zit ondertussen in 6 gymnasium en Bram is begonnen in de Havo/VWO brugklas. Mijn tijd als ouderraadslid zit er dus op. Dat is niet iets waar ik verdrietig van wordt, want ik heb het bewust afgesloten. Als overblijfmoeder blijf ik nog wel even in beeld om alle hiaten op te vullen die ontstaan door ziektes en werk.
Voor de laatste keer wordt mijn jaarverslag bekeken en maak ik de notulen. Dan neemt de directeur van school afscheid van me. Ondersteund met circusmuziek krijg ik een heleboel vleiende woorden te horen en hoor ik dat ik erg gewaardeerd word om al mijn helpende handen als lid van de inboedel de afgelopen 13 jaar. Als klap op de vuurpijl wordt ik gedecoreerd met een zelfgemaakt speldje van school en krijg ik een mooie bos bloemen en een cadeaubon.


Van mijn collega ouderraadsleden krijg ik een doos vol presentjes, dus met een feestgevoel vertrek ik later naar huis. Een mooie tijd om op terug te kijken. Ik heb veel geleerd in die 13 jaar, veel inzichten opgedaan waar ik mee verder kan.
Natuurlijk heb ik de school niet verlaten zonder iets tastbaars achter te laten. Op de valreep bedacht ik dat ik een kleurig symbolisch schilderij wilde maken. Tja, er kon nog veel aan veranderd en verder uitgewerkt worden, maar ik wilde hem graag die avond mee nemen zodat het echt afgesloten was. Om kwart voor 8, net voor ik weg moest stond ik mijn schilderij dus te fönen. Altijd klaar op het laatste moment, tot op het laatste moment.

3 comments:

Anonymous said...

Moet even zeggen dat ik je schilderij heel mooi vind geworden. Het is goed zo:-). Een echte Linda in de school. Je wordt er blij van als je er naar kijkt en ik denk dat dat ook je bedoeling is geweest:-). xElly

Roosnans said...

Helemaal eens met Elly!!!

En jij bent er al! De meesten moeten wachten tot na de pensioenleeftijd om gedecoreerd te worden !!! grin!!!

dikke knuf
zuz

Natje said...

Wat een vrolijk schilderij heb je gemaakt, mooie kleuren. Heel moooi!
Ben er helemaal weg van. Deze afsluiting was een bewuste keuze van je. Komt er wat anders voor in de plaats? Natje xxx