Friday, October 01, 2010

chaos op de woensdagmiddag

Eens in de 2 weken staat de woensdagmiddag hier tekenles centraal. De eerste les van het jaar zaten er 4 kinderen aan tafel met de opdracht om een zelfportret te maken a la Picasso. Deze week verwachtte ik er 5 maar het werden er 3 meer. Snel nog wat extra doeken gezocht en iedereen aan het werk gezet. Gezellige boel met spiegels, verf, doekjes, kwasten enzovoort op tafel, maar even racen om ieder snel te laten starten.
Iedereen is net gestart als er op de deur wordt geklopt (geen bel, wel een deurklopper). De mevrouw van de firma Pronk stond op de stoep. Ik verwachtte haar en René van Welzorg om 2 uur in verband met mijn aanvraag voor een plafondlift. De mevrouw, Charlotte, complimenteerde mijn 8 kunstenaars en ging alvast aan de slag met meten in Jaspers kamer en de badkamer. Rene, de adviseur van Welzorg die alles moet regelen naar de gemeente toe, arriveerde even later en ook hij werd nieuwsgierig bekeken. Ik had ondertussen al uitleg gegeven aan de kinderen wat de mevrouw kwam doen. Tussendoor probeerde ik nog een keer even mee te kijken bij hun overleg, maar ja er kwam steeds iemand iets vragen over zijn schilderij. We spraken af om de rest later te bespreken zodat ik mijn aandacht bij de kinderen kon laten. Er moet tenslotte hier en daar wat bijgestuurd worden, gezorgd worden voor sap en koek en de goede sfeer bewaakt.
Uiteindelijk werd de koffie w geschonken, de tekenles af gesloten, de kinderen werden opgehaald of ik dirigeerde ze naar hun fiets en richting huis. Even tijd voor uitleg en het geven van informatie. Het gebruikelijke geplaag van Rene en mij maakte het gezellig en voor ze weg waren kwamen de volgende mensen al weer binnen.
Charlotte bedankte me voor de tijd, waarop ik haar er op attendeerde dat ze maar een piepklein beetje gekregen had. Daarop bedankte ze me voor de gezelligheid. Tja, zo'n huisbezoek had ze vast nog niet eerder.
Om een uur of half 5 kwam ik toe aan het opruimen en poetsen van tafel en kwasten en om kwart voor 6 stond er ondanks alles een verse maaltijd (groentenprut met heel wat snijwerk) op tafel. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik genoten heb van al het gedoe van deze woensdagmiddag.

avondfoto's van de kinderen hun werk.

1 comment:

zuz said...

prachtige kunstwerken geworden!!!

en ja, je kunt nog steeds perfect multi-tasken...grin

hug
zuz