Monday, July 19, 2010

met koffie...

Vorige week ontving ik een mailtje van Rene, onze adviseur ( naar eigen zeggen gelukkig nu zonder technisch ervoor) van Welzorg. Hij wilde vandaag langs komen ivm mijn aanvraag voor een plafondlift. Graag met koffie, want hij stond hier donderdag voor de deur en wat een tegenvaller ik was er niet en hij had nog wel zo'n zin in koffie.
Nou, de koffie stond start klaar hoor toen hij arriveerde, maar natuurlijk moest ik hem ook plagen. Schande dat hij bij de buren op de koffie ging terwijl hij naar mij zou komen. Verdwaasd kijkt hij me aan en heeft dan door dat ik dat zeg omdat hij daar voor de deur geparkeerd staat. Tja, wie de bal kaatst kan hem verwachten en ik krijg lik op stuk, want ja mijn bus staat in de weg voor mijn deur en verder is er geen plek door alle takken van de gesnoeide treurwilg.
De toon is gezet. We babbelen wat bij en er wordt gegrinnikt bij het idee dat het plafond eruit moet in de badkamer als we een plafondlift krijgen.
Ik zeg als, want zo voortvarend als het nu gaat vind ik erg onwerkelijk. Twee weken geleden kwam de SAP arts namens de gemeente langs en ook zo onwerkelijk: het was een aardige meedenkende man. Dat het kan. Tja, ik had mijn harnas alvast klaar gelegd, klaar voor een strijd tegen de gemeente. De verbazing was dus groot toen Rene een en ander wilde komen bekijken.
Het ziet er goed uit volgens Rene, dus aan dat optimistisch idee houd ik me vast. Of ik de aftakking van de rails naar het bad krijg is een zaak waar allebei de mannen hun twijfel bij hebben net als bij de rails voor een plafondlift in de kamer. Ik vind dat laatste erg belangrijk, want Jasper heeft wisselende houdingen nodig. Maar goed, het begin is er. Verder is het afwachten tot Rene met zijn liftenboers langs komt zodat er offertes naar de gemeente kunnen.
Wordt vervolgd dus...ergens na de zomer.

5 comments:

John said...

Een meevaller dat de SAP arts aardig was. Hoewel, mijn ervaring is dat ze wel vaker z overkomen, en dan toch negatief beoordelen. Maar dat lijkt nu bij jullie niet het geval. : )

nans said...

aha! dus Jasper gaat het hogerop zoeken!! grin

zal voor je duimen.....

knuf
zuz

Anonymous said...

Die Rene toch...een echte koffieleut...
Ik duim mee hoor!!!!

Martha said...

Eindelijk een meewerkend geluid uit gemeenteland :-) enne, wat is het mooi geworden hier!

Natje said...

Zijn jullie al op weg? Fijne vakantie en hopelijk komt die lift er! Natje xxx