Thursday, July 08, 2010

dinsdag, komen mijn klasgenootjes op visite


Vorig jaar, zomer spraken Jaspers juf en ik al af dat ze dit jaar een keer op bezoek zouden komen. Ze vond ons toen hangend in de schommelbak met daarnaast ons zwembad. Dat zag er aanlokkelijk uit.
Een plan was geboren en werd niet vergeten en dus kwamen we overeen dat het dinsdag worden moest. De dag dat we afgesproken hadden kwam Jasper thuis met de big mack van school Dit is een drukknop waar je een gesproken boodschap in op kunt nemen wat afspeelt doordat je op de knop duwt.
Nou dat lukte Jasper prima, een hele achtermiddag en avond kregen we steeds opnieuw zijn boodschap te horen: "dinsdag komen mijn klasgenootjes op visite". Natuurlijk reageren Eline, Bram en ik steeds enthousiast of verbaasd. Mijn oppasje kan er wel om lachen en Jasper drukt vrolijk door.
Ook als de telefoon gaat laat hij aan de andere kant luid en duidelijk weten dat dinsdag zijn klasgenootjes op visite kwamen. Kortom: Jasper had er zin in!

Het werd dinsdag en in afwachting van de groepsgenootjes waren we al vroeg buiten. Even wat klaar zetten. Een kleed om op te spelen in het gras, speelgoed, de kussens in de stoelen, blaadjes vegen van de treurwilg.... en ......de SAP arts ontvangen. Deze kwam nog even kijken of Jasper een plafondtilift kan gebruiken. Het gesprek verliep prettig en met oprechte belangstelling en verder moeten we het weer afwachten.
Toen de arts weg was moest Jasper niet zo lang meer wachten voor de groepsgenoten en de begleiding uit de bus rolden. helaas was het dinsdag te koud om alle kinderen te laten zwemmen. Tara genoot nog wel even van het grote zwembad, Pauly van het kleintje. De rest amuseerden zich op het kleed, in zijn stoel of met het huis 20 keer te bezichtigen (binnen, buiten, binnen, buiten,bi...)of met rondjes lopen door de tuin.
De stagaire zorgde, als voorschot op haar naderende afscheid, voor frietjes met toebehoren dus de kinderen smulden er op los.

Veel te snel was het weer tijd en gingen ze met het busje terug weg. Jammer, maar ze hebben beloofd dat ze volgende zomer weer terug komen. Jasper verheugd zich er al op, maar de boodschap spreken we nog even niet in in de big mack.

6 comments:

John said...

Leuk zeg! EN ja, als het gezellig en leuk is vliegt de tijd voorbij/
Dat is het enoge nadeel aan gezelligheid.

Natje said...

Oh help. Ik heb wat gemist zie ik! Leuk. Ga later vandaag effe alles goed lezen.
ps: wanneer gaan jullie op vakantie? Natje xxx

Anonymous said...

Gezellig he Jappie; feessie voor jou en je klasgenootjes met friet en zwembad...dat zou ik ook van de daken schreeuwen, steeds weer opnieuw, haha, goeie actie!!!!
Dikke x auk

Roosnans said...

helemaal super voor Jassie!!!!!
dikke zoen xxxxx

Lin's ding said...

hi Natje..ja als ik me dan toch moet amuseren als de oven aanstaat kan ik wel eens doorslaan...moet bij jou ook nog flink wat lezen. Wij hebben nog geen vakantie...dwz Eline wel, maar doet ervaring op op haar oude basisschool in groep 3.Bram moet nogo 2 weken, daarna zijn we nog een week thuis voor we 2 weken naar Frankrijk gaan en Nans hier 2 weken komt genieten van zon, tuin en huis, zwembad en schommelbak

Anonymous said...

Iedereen heeft het ook echt naar hun zin gehad hoor!!!!
Maar dat had ik al in Japs zijn schriftje geschreven hihihi...
XXX