Monday, July 05, 2010

koken met een uitdaging

Een paar maanden geleden ben ik getest op het gebied van voeding: wat is goed voor me en wat niet. Ik ging er mee aan de slag en voelde me beter. Niet per se lichamelijk, maar geestelijk voel ik me zekerder, sterker.
Na mij waren mijn kinderen aan de beurt. We wisten al een klein beeje en dat hadden we al ingevoerd, dat was het makkelijkste stuk. Nu staat voor het eerst in mijn keuken een broodbakmachine te werken om een broodje te bakken voor mijn kinderen, die niet goed reageren op tarwe, suiker enzovoorts. Gelukkig heb ik veel tips gekregen en zo komt het dat het broodje in de machine gemaakt wordt van amandelmeel en kikkererwtenmeel. Ben benieuwd of het lukt. Verder kocht ik van alles wat in de Jumbo die een groot assortiment dieetproduchten heeft. Dus glutenvrije crackers en koekies waar ook niet of nauwelijks suiker in zit. En jam van zonnatura. Het is even een omslag, maar gelukkig gaan de kinderen er goed mee om. Zo bakt Bram een eitje met wat erin (ham en kaas) zonder ei. Petje af voor hen.

2 comments:

Anonymous said...

ik wil wel eens een stukkie van je home-cooced brood proeven.....verrassend,
Ak

Anonymous said...

Het brood vind ik steeds lekkerder (was ff wennen ;) )
Dankje voor al die moeite hoor ma! Ik vind het fijn dat je er zo rekening mee wil houden!
xxxx E