Thursday, November 20, 2008

woensdagmiddag tekenles

Wat is nou 2 weken? Zo voorbij die 14 dagen en dus was het weer tijd voor mijn tekenles aan de kinderen die willen komen tekenen. Begonnen met 2 kinderen ( en mijn Bram) waren er nu 7 (en mijn Bram). Eentje was verhinderd. Het paste nog net aan de uitschuifbare tafel en met 8 kinderen is het lastig iedereen op tijd te helpen met zijn tekening. Zo heb ik er nogal wat bij die veel te hard op hun potlood duwen wat gummen lastig maakt. Sommigen van hun werken liefst ook super snel dus kom je nogal eens te laat om alles te laten veranderen. Dat geeft niets ik haal ze bij de les en leer ze dat niet alles in 1 keer klaar moet zijn en doe dingen voor. Tussendoor wordt er lekker gebabbeld en boffen ze op elkaar: "oh, heb je die van ... gezien? Mooi zeg". Dat is lekker motiverend en complimentjes krijgt ieder te weinig. De tijd vliegt dan ondanks dat de 2 jongsten hem nog probeerde te vangen en zo zijn de anderhalf uur weer om en wachten we weer op de woensdagmiddag over 2 weken.

7 comments:

Martha said...

Boffen òp elkaar? dat ken ik niet, wel boffen mèt elkaar maar dat bedoel je niet.
Wat gaat die tijd hard he, het vliegt, we zijn zo bejaard als het in dit tempo doorgaat ;-)

Lin's ding said...

als je op elkaar boft...lekker zeeuws vlaams dus, dan geef je elkaar complimentjes...awel weer wa geleerd he Marthameisje

Anonymous said...

Heyy Linda,

Het leuke is dat ik ook supergeniet, van mijn zoon die thuiskomt met zijn eerst gemaakte tekening. Glunderend van trots mij zijn tekening toont.
Geweldig toch! Het zijn de kleine dingen die het doen. Zoonlief in zijn nopjes en mama niet minder.
En nu maar hopen dat de Sint een mooie teken(bewaar)map brengt.

Groetjes Linda 2

Lin's ding said...

Ha Linda,
fijn dat je er van geniet en je zoon ook want daar gaat het om! Enne... er zijn van die goedkope bewaarmappen en die vind je om de meest vreemde plaatsen van de action tot bij het kruidvat..effe speuren dus

Martha said...

@ Lin; aha, da valt dus in de categorie vn ergens 'fier' op zijn. dat kostte me ook enige tijd om daar 'trots' in te ontdekken. Ik bof toch maar met zunne Zeeuwse te kennen

Roosnans said...

hee lieffie,
klinkt als weer een hele toffe middag met de kindjes! Daar mag jij ook best op boffen!
dikke zoen
zuz

John said...

Mag ik je dan even boffen met dit logje? :-D
Ja, de tijd. Veertien dagen geleden leek gister... Volgens mij draait de werled een beetje harder..