Thursday, November 06, 2008

Night of the proms...maar dan 's middags

Niet afgelopen zondag, maar de 24ste, was het tijd voor het jaarlijkse uitstapje naar de Night of the Proms in het Sportpaleis in Antwerpen. Traditiegetrouw met Dianne en haar clubje en Pascale gingen we naar het pop meets classic feestje. Dit jaar was er een beregoed programma. Genoten hebben we. Rober Groslot dirigeerde er weer lustig op los bij zijn orkest Il Novecento.

Zijn koor Fine Fleur mocht dit jaar thuis blijven. We werden in plaats daarvan getrakteerd op het Angels In Harlem Gospel Choir. En zoals het programmaboek zegt: een koor dat rockt! Wat mij betreft komen ze volgend jaar weer en blijft Fine Fleur lekker thuis bij de kachel: want wat kunnen die een geluid produceren met z'n 15en zeg, zo zuiver en met power.

Verder werden we getrakteerd op Live. Lekkere muziek, 'goeie" sound en fijn meezingen.
Sinead O'Connerdie nog steeds haar liedjes ingetogen brengt was er ook, net als Midge Ure . Hij verving John Miles die met Tina Tunner op toernee was, dus in plaats van Music was my first love hadden we nu Vienna van Ultravox. In tegenstelling tot het ingetogene van Sinead O'Conner kwam Jim Kerr ook nog een riedeltje zingen van de Simple Minds. Ik had ze al eens gezien bij een Night of the Proms en toch was het weer leuk. Klassieke muziek met een komische noot kwam van het duo Igudesman en Joo die het toch wel een heel andere kant gaven en zo genoten we van 3 tot 6 van een overvol super programma en Jasper,de enige die in ons gezin niet mee mocht glom de hele middag van genoegen bij zijn vriendinnetje Lara waar hij naar toe mocht. Lief van Es en haar Jelle om zich de hele middag en avond over eengehandicapt kind extra te ontfermen.

laatste lied: land of hope and glory en het publiek wordt geacht dat te zingen uit volle borst.

4 comments:

Lin's ding said...

het flimpje van de ouverture 1812 wil niet lukken, morgen probeer ik het opnieuw, want het is de moeite waard, maar nu duik ik mijn bedje in..Eline is ook weer thuis van een feestje, dus het mag.

Anonymous said...

volgens mij heb je weer heerlijk genoten!!! dikke zoen
zuz

John said...

Sinead is wel een erg fijne artieste vind ik. Ik wist niet dat ze nog steeds optrad eigenlijk...

Martha said...

Wat een heerlijk concert! heb genoten van stukje sinead en merkte dat ze nog steeds veel volume had ;-)