Tuesday, November 18, 2008

gelukt

Ooit kreeg ik van mijn zus een kaart van Lowieke met de tekst "gelukt, de dag weer geplukt" en zoals zij het echt een kaart vond voor mij, zo kan ik me daar ook erg in vinden. Vandaar waarschijnlijk dat ik geen moeite heb om mijn dagen te vullen met leuke dingen.
Deze week ging ik pogen de week te vullen met tijd voor mezelf in te ruimen en ik kijk alvast terug op dag 1: de maandag.
Eline was vrij en dat brengt extra gezelligheid in mijn huisje mee al doet ze huiswerk. Eerst kwam de longverpleegkundige wel langs om samen met mij te kijken waar verbeterpunten zijn in de strijd tegen de huisstofmijt, maar daarna gingen Eline en ik even naar de koekestad. Een paar dvd's uit de reclame bij de Lidl gekocht voor Jaspers Sint en dan nog even op schoenenjacht. Overblijven ging ook relaxt met gebruikelijke vermaak en de vergadering 's avonds met een petit comité was zo gepiept. Ik zat ondanks dat ik al moet notuleren de vergadering voor en had het hele zaakje geregeld in 1 uur en 5 minuten. Heerlijk op tijd thuis lekker genoten van wat bladeren in reclameblaadjes op de bank en lekker wat schilderen aan mijn vlinder op bestelling. Geweldig.
Vandaag nog niet veel tijd voor mezelf, maar wel al fijn muziek gemaakt op een groep van Jaspers kdc op verzoek van de juf en dat geeft veel voldoening. De een trommelt mee, de ander danst en springt, de ander glimt... dankbaar werkje. Verder lekker gekroeld met mijn kleine dinsdag meisje en koffie gedronken met René van Welzorg, die onverwacht langs waaide. Gezellig hoor. Zo vervolg ik mijn weg door de week; ik ga er weer voor en pluk zo heel wat daagjes mee.

4 comments:

Martha said...

tuuttuuttuuttuut, Truus is er niets bij. Kun jij niet hier komen werken en met jouw wervelende persoonlijkheid die duffe ingekakte ambtenaren ff opfrissen. Ze meenemen en dopen in de Schelde mag ook. Ondertussen mag je mij vertellen hoe u én voorzit 'en notuleren kan tegelijkertijd. :-)

Lin's ding said...

hahahaha,ja hoor ik kan best daar komen werken hoor, maar het lijkt me wat ver weg en ik vrees dat ik zelf duf word als ik hele dagen op kantoor zitten moet. Tja, ik zit al dik 11 jaar in de ouderraad te notuleren ( daarvoor bij de peuterspeelzaal) maak zelf de agenda en weet wie er bij me aan tafel zitten dus appeltje eitje, vooral in zo'n verkleinde bezetting als gisteren..hihi

Terrebel said...

Kreeg van m'n buurvrouw een kaart met de spreuk: "Was ik maar rijk en niet zo gelukkig." Perfect op mij van toepassing!

Lin's ding said...

@ Terrebel: dat is ook een hele mooie spreuk, zeker als je je zo voelt!