Saturday, November 15, 2008

Moe

Er zijn van die weken waar je moe van wordt. Niet omdat er veel vervelende dingen gebeuren, maar doordat je te veel moet. Ik krijg dan altijd goedbedoelde feedback : "je moet wat vaker nee zeggen". Ja, da's een goeie. Dat leer ik ook steeds beter, maar in dit geval (in mijn geval...he Elly en Daisy: ik krijg dat nogal eens te horen al tekenend en dat wordt altijd hilarisch) ging die vlieger niet op. Je kunt toch moeilijk zeggen dat je geen verjaardagen komt vieren bij je schoonouders of bij je zus omdat haar lief jarig is? Je kunt toch ook moeilijk tegen je dochter zeggen dat je ze niet naar het zwembad brengt waar ze van haar school om 8 uur 's ochtends moet zijn (15 km. verderop) of tegen je zoon dat je geen zin hebt om hem naar drumles te vervoeren of je moeder niet helpen met haar computer? Ook je collega ouderraadsleden in de kou laten zitten bij de knutselavond met ouders voor Sint vind ik niet echt een optie.Cursus moet gevolgd worden, want als je 4 van de 6 keer komt krijg je een getuigschrift en de komende 2 keer kan ik niet, omdat Rudie dan werken moet. Mijn mams komt dan even goed ( is dat goed Nederlands of vooral goed Zeeuws Vlaams?) oppassen zodat ik wel kan vergaderen op school. Ja, ja verplichtingen genoeg. Zo bleef ik ook over op 2 dagen van de week. Dat was i.v.m. mijn schilderles op maandag al 1 keer minder en reken maar dat ik het gezellig maak bij het overblijven. Samen met de afwassers van groep 8 heb ik lekker met afwasschuim staan klieren terwijl hen hielp hun afwas te doen. ..het zat allemaal in een week.
Net als mijn oppasdag. Die ook weer gezellig was. Ik geniet erg van mijn kleine babbelkous, die probeert je de hele dag voor haar karretje te spannen en van haar grote broer die lekker spelend bedenkt dat hij je gaat helpen. Heerlijk.
Het feestje van Jaspers kdc. vanwege het 30 jarig bestaan was ook erg leuk. Het gebeurt niet vaak dat je als lid van de clientenraad ergens bij nodig bent, dus dit was leuk. Als schoolfotograaf heb ik er lekker op los geknipt en alvast genoten van de mooie plaatjes die er tussen zitten. Ook het 1 op 1 djembe spelen met een autistische jongen was erg leuk even als het optreden van Jaspers juffen.
Mooie momenten genoeg dus deze week. Straks uit eten met de ouderraad en morgen een feestje in huize
Roosnans. Volgende week doe ik een nieuwe poging om tijd in te ruimen voor mezelf, want het was hier zeker geen kommer en kwel, maar wel veel te druk met moeten en "daar word ik zo moe van", zou kabouter Lui zeggen.

4 comments:

John said...

Ja, van die weken heb ik ook wel eens, maar ik heb het ook wel eens anders en ga gewoon met de flow ;-)

Roosnans said...

ja liefje, en je bent niet bepaald kabouter Lui, maar dat je er moe van wordt dat snap ik. En als jij dringend bij moet tanken mag jij best nee zeggen tegen de jaardag van mijn lieffie. Al vinden we het veel gezelliger als je wel komt natuurlijk. Maar wellicht de pijn verlichten door manlief te laten rijden morgen en gewoon even te knikkebollen in de wagen?
Maar ik snap dat je moe bent, met zo'n volle week, dus ik hoop maar dat er volgende week wat minder op de agenda staat.....
Dikke knuf en zoen
zuz

Anonymous said...

ach Lin, sommige mensen kunnen een net iets vollere agenda ook nog aan...als je maar niet het gevoel hebt dat er van alles "moet". Zolang je kunt denken dat er van alles mag word ook jij niet moe...maar ja soms is 't toch van te moeten en daar word je wel moe van...toch? Nou ik ben blij dat we elkaar nog eens mogen opzoeken binnenkort...kus Auk

Martha said...

je 'moet' gewoon iedereen je blog laten lezen ;-)
Zonder dollen Lin, het duizelt mij als ik je relaas lees, ik doe het je niet na. Ben heel benieuwd of het nu wat rustiger is...

Vast niet, daar ben je zelf veel te wervelend voor
Dag mooi mens :-)