Friday, June 27, 2008

daar gaan we weer

Haahaa...lekker donderdag; lekker schilderen! Tenminste dat hoop ik als ik op sta, want net als vorige week donderdag heeft Bram weer buikpijn. Beide dagen er voor was hij 's middags in een zwembad te vinden. Heeft het er iets mee te maken? Geen idee.
Woensdagavond dus een Bram met buikpijn, maar gelukkig donderdagochtend niet. Naar school dus met het gsm nummer van mijn lieve vriendin Aukje. Zelf vertrek ik met Elly naar onze schilderjuf. We gaan lekker aan slag, op weg geholpen door onze juf en zijn weer met veel plezier bezig. Dan gaat mijn gsm en meldt vriendin zich: Bram vertoeft op haar bank. Gezellig dat wel, maar met wat buikpijn.
Ik moet me er even overheen zetten en dan ga ik weer lekker verder. We pauzeren voor koffie, brood, gegoochel met nummers en babbels en werken door tot tegen half 3. De boel wordt opgeborgen en dan gaan we weer op huis aan. We pikken Bram op en ik zet Elly weer af.

Haaha, ik heb weer een opzetje en kan weer heerlijk verder thuis, want het wordt een hele klus.
Eerst laag over laag het portret en dan moet de rest van het paneel, dat is veel, opgevuld worden met al mijn frutsels. Opdracht van de juf en zoals een goede leerling betaamt, volg ik dat op. (niet lachen, Elly)


de foto's zijn met dank aan Elly

Vandaag mocht Bram lekker een dagje thuis blijven en het is te merken dat zijn batterij ver op is: hij lag/zat de hele dag op de bank met en zonder tv.; ging zelfs nog even naar bed en mocht ook nog even achter de computer. Het was een echte hangdag voor hem. Ik ging maar eens door een bepaald gedeelte van het huis om te ruimen en te soppen en zette 's middags nog even mijn ezeltje op in de tuin, voor nog een laagje verf...


Voorafgaand aan de schilderles heb ik 2 dinsdagavonden doorgebracht met de dame op de kaart om hem eerst op papier en later op paneel te zetten. Waarom deze dame? Ze past bij mij volgens de juf.

5 comments:

Anonymous said...

lekker creatief weer he! Volgens mij hadden jullie vandaag een zeer nuttige dag!
Liefs, Auk

ingrid said...

wat fantastisch mooi Lin!!! Een mooie dame die zeker bij jou past.
Ik werd vanmorgen wakker met een knul met buikpijn en dat nog wel op zijn verjaardag!! Misschien te maken met de fuif en slaapfeest dat hij donderdag mocht geven voor de hele klas??
Liefs Pas

Martha said...

In de middelste foto vond ik de dame wat triest maar bij de laatste foto zie ik meer leven. Dit wordt vast een prachtig paneel.
Enne beterschap voor Bram, wel goed van je om toch je schilderdag af te maken

John said...

Schilderen, of eigenlijk creatief bezig zijn is heerlijk.. Je foto's beloven een zeer mooi resultaat

Roosnans said...

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg. Krijg zelf geen kwast op papier op het moment....helaas....
kuz
zuz