Saturday, June 14, 2008

Inhaalactie

Een hele week neem ik me voor om te bloggen, maar op de een of andere manier kom ik niet verder dan het lezen van andermans logjes. In begin maar gewoon aan een inhaalactie al weet ik niet goed meer wat ik allemaal bloggen ging.

We begonnen vorig weekend met verse pizza, want een goed begin is het halve werk.
Na lui hangen op de bank met een boekje sprongen Bram en ik, een paar uur voor Nederland won van Italiƫ met 3-0, op de fiets voor een rondje langs de Schelde. Brams benen wilden niet mee en ik had mijn digi vriend bij, dus het werd een rondje met veel stops. Zo leek het tenminste alsof we ver gefiest hadden. Tegen de tweede helft van de wedstrijd kwam Bram nog even overgeven en waren zijn benen en hij weer helemaal fit. Natuurlijk mogen plaatjes van ons fietstochtje niet ontbreken.

Woensdag ging ik, een dag verlaat, Jaspers rolstoel ophalen bij Welzorg. De stoel had daar een week gestaan en de orthese lag een week ergens anders voor aanpassingen. Helaas zag de stoel er niet goed uit en bleek Jasper nog beroerder te zitten als voorheen. Balen, als je kind net een hele week in een rolstoel gezeten heeft die 2 jaar geleden al veel te klein en erg versleten was. Het gaf hem ook een benauwd gevoel en irritaties bij de ingang van de sonde. Zonde van alle moeite van iedereen. De plan van aanpak is nog vaag. Jasper krijgt zijn vorige orthese (te klein) tijdelijk terug en verder moeten we nog even afwachten en dat terwijl we begin juli al op vakantie gaan. Dan moet Jasper goed zitten..... maar wie durft daar nog in te geloven?

Woensdagmiddag had ik groep 6, 8 kinderen, in de tuin om een afscheidscadeau te maken voor de juf. Na 2 jaar gaan ze naar een andere combinatiegroep met een andere leerkracht en ik neem al jaren de taak op me om creatieve afscheidscadeautjes te maken. Een moeder van een klasgenootje van Bram is ondertussen een vriendin en kwam gezellig helpen. Het resultaat is leuk alleen op de dikke paneeltjes moeten de pasfoto's nog.

Na afloop spetterden ze er nog lekker op los in ons zwembad. Een geslaagde middag voor groep 6.

Donderdag gingen Elly en ik weer lekker los. Met veel plezier reden we weer naar onze juf in het Vlaamse land. Zware walmen kwamen ons weer tegemoet vanaf de zolder. Onze juf had weer een nieuwe techniek "ontdekt" en was weer fanatiek in de weer geweest. Deze keer met autolak (jaaa, op zolder). We kregen een korte demonstratie en mochten zelf ook even spuiten. Resultaat:


Met een neus vol lakgeur gingen we daarna beginnen aan ons glasraam van 80 cm. bij 100 cm. Hierop moet met looddraad een tekening gemaakt worden en dan ingeschilderd worden met glasverf. Ik had alvast een schets gemaakt met nog een leegte erin en ik in de knoop met mijn achtergrond. Nog veel werk aan de winkel dus. Tekenen en vooral veeeel gummen. Elly koos voor vrije vormen dus die was al aan het werk met haar looddraad tegen de tijd dat we naar huis gingen. Ik daarentegen moet nog heel wat verbindingslijnen tekenen. Daarna moet ik heel veel lijnen gaan volgen met mijn looddraad.

Donderdagavond heb ik dan eerst maar eens mijn schilderij afgewerkt. OP weg naar oneindigheid. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.




En toen was het al weer vrijdag, vrijdag de dertiende. Voor Eline een zenuwachtige dag, omdat ze 2 proefwerken, een so., een verslag en afdansen voor brons voor de boeg had. Om haar te sterken ging ik op zoek in Terneuzen naar een geschikte jurk die vriendin Sandra voor haar kon passen. (helaas, ik ben niet zo slank als mijn dochter). Helemaal gelukkig met de jurk was Eline en terwijl Nederland 4 keer scoorde tegen Frankrijk en die er eentje tegen scoorde, sloeg Eline met lof voor brons.

Hoezo, vrijdag de dertiende een ongeluksdag?

4 comments:

John said...

WOW, het was ook gelijk een hele slag om te lezen:-) Mooie foto's mooi, mooi, mooi :-D

Roosnans said...

Het is weer een bijzonder mooi schilderij geworden...en wat ben jij toch een turbo wijf...zucht.
En weer heerlijk crea met de kids.
Dikke knuf voor je drie engeltjes en ook voor jou...kuz
zuz

Martha said...

Jesus wat een crisis om jasper eens fatsoenlijk te laten zitten. verder genoten van je foto's en fantastische kunstige werken. Waar haal je de fantasie vandaan...en de energie...

Anonymous said...

Een turbowijf...haha..da's mooi gezegd..volgens mij heb je je overtroffen met je schilderij; ziet er bijzonder uit (zal ik nog eens van dichtbij komen bewonderen), alleen baal ik met jullie en Jasper mee wat betreft zijn stoel; je ziet en of hoort me weer gauw xxxAuk