Sunday, June 15, 2008

auw

Af en toe trapt er iemand onverwacht op mijn ziel. Zo ook vanavond toen ik taxidienst had. Het werd niet gewaardeerd dat ik een ander zijn beurt in nam bij het brengen hoewel ik wel zou moeten rijden, want alle rijbeurten blijken geteld. Linda durft tegenwoordig wat terug te zeggen en dat is voor iedereen wennen,ook voor mij. Ik kondig mijn vertrek aan en dan wordt me gezegd dat ik rottig reageer en alles lijkt/blijkt mijn schuld. Ik snap er niets van maar ik heb duidelijk de verkeerde dingen gezegd. Mijn tranen zitten hoog daarna dat kan ik je zeggen. Ongewild zal ook ik wel op een ziel hebben getrapt, wat zeer zeker niet bedoeling was, maar ik snap de hele ophef niet. Ik vind het het alle gedoe niet waard.
Je hoort dan ook altijd na zo'n moment dat je het vooral niet moet "aantrekken". Als ik nu eens wist hoe dat moest zou ik al een heel eind op de goede weg zijn. Tja, en waarom raken zulke dingen me? Mijn spirituele juf zegt dat ik net doe alsof ik zacht ben, maar dat ik eigenlijk hard ben. In dit soort gevallen duidelijk niet (volgens mij en anders ken ik mezelf nog niet goed) ... nog steeds werk aan de winkel dus.
Thuis kijk in mijn Happinez agenda waar iedere week een andere opdracht staat. Met een grijns lees ik hem: "deze week probeer ik om mezelf te lachen als ik me druk maak om futiliteiten, waar ik zelf toch geen invloed op heb". Wat heerlijk toepasselijk toch...zucht...

6 comments:

Anonymous said...

lieve mams, ik vind ook dat er erg raar werd gereageerd op zogenaamd jouw reactie die eigenlijk mijn reactie was ;)
ach ja.. we laten het gewoon achter ons he!
xx eline

ingrid said...

He meid maak je niet druk om wat een ander waarschijnlijk al lang vergeten is. Wij zitten er mee, en een ander vaak niet.... Ik ken het probleem.
Een weekendje stoom afblazen???
Je weet de weg.
Liefs Pas

John said...

Soms reageren mensen rond uit bot. Je reactie is best normaal.. ALs je er niets bij zou volen zou je emotieloos zijn, en dat kunnen we niet hebben..

Roosnans said...

Snap precies wat je bedoeld. Balen. Tja, kan je geen pasklaar antwoord geven, bij mij komt het ook altijd vet binnen, zelfs als ik zeker weet dat de kritiek geheel onterecht was. Waarschijnlijk toch nog iets te weinig zelfvertrouwen en toch nog iets te veel waarde hechten aan andermans woorden.....
Paar keer flink uitblazen helpt misschien. dikke knuf, van je zus, voor wie jij altijd HET topwijf zult zijn!!!

Anonymous said...

een twee....slaan pa (zou Harry vermeegen wel roepen), och ze zijn er weer geraakt en weer thuis gedropt enne...nou ist ver gedaan mee dansen...dus...maar der zijn van die mensen die echt goed zijn in karren spannen...nou nog leren om er jezelf niet voor te zetten...als je tips hebt...graag!
dikke knuf, Aukje

Martha said...

Shit happens ;-)
lang leve de happinez agenda, die heeft mij ook al menig keer weer de goede richting uit laten kijken :-)