Friday, July 04, 2008

op weg naar vakantie



Op weg naar vakantie is het ieder jaar druk. Niet dat ik het altijd zo plan, maar toch gebeurt het. Zo genoot ik vorige week zaterdag van een uitje naar Antwerpen met 2 van mijn drietal, vriendin Esther en haar tweetal. Een middagje shoppen wat we besloten met een hapje eten onder de kathedraal op het terras van een Italiaan.

muziek in " 't stad"

Dinsdag paste ik eerst op Zita en vogen we onder het afdak de blaadjes en maakten het daar gezellig vooor Eline's tuinfeest en nadat ik Zita bij haar mama afzette ging ik met mijn pa Jasper halen voor een controle bezoekje aan de orthopeed. Eerst even melden om de kaart te verlengen, dan naar de rontgen voor een foto en dan naar de dokter. Daar kletsten we met een moeder van een van Jaspers groepsgenootjes en daarna volgde het consult. De arts dacht wat artrose te zien op de heupkop die nog steeds aan de wandel is, maar niet verder gewandeld is het afgelopen jaar. Verder vondt hij het volstrekt onverantwoord dat Jasper na een half jaar nog steeds niet goed zit in zijn stoel en dat zijn schoenen na een half jaar nog niet klaar zijn. Tja.

Hij dicteerde 2 brieven, ook 1 voor kinderfysio, die hij naar mij laat versturen. Zo kan ik gaan zwaaien op de juiste plekken met brieven en telefoontjes plegen om er voor te zorgen dat ik heel de zooi van schoenen en stoelen enz. kan overhevelen naar het UZ. Dan heb je een stoel na pakweg 48 uur.

(ik laat even een stilte vallen zodat jullie kunnen bekomen van de schrik)

Thuis gekomen druppelden Eline's feestgangers de tuin in en genoten ze daar met z'n 9en van elkaars gezelschap. Met 6 meiden werd er na afloop geslapen in de keet in de tuin, dus de andere dag feesten we gewoon verder. Warme broodjes, eitjes, naar het zwembad, nog meer eten en nog 2 naar huis brengen.

1 van de 2 is er een van mijn "adoptiezus" dus konden we nog lekker even babbelen. Zij gaat met haar gezin een week later op vakantie en zit een stukkie verderop, dus komen ze nog een dagje buurten op ons schiereiland. Gezellig.

Natuurlijk werd de feestboel die dag ook op geruimd en donderdag was ik de hele dag in de weer voor het afscheidsfeestje van groep 8. Met 3 kinderen als hulp en collega ouderraadslid Ina er bij ging alles lekker snel, maar desalniettemin een vol programma met snijden van vlees en groenten, schrapen en kopen van aardappeltjes enzovoort.

's Avonds mee feesten en dansen en dan is het vrijdag. De dag voor vertrek. Alles is zowat al ingepakt, dus al vroeg laad ik de bus al een stuk vol (de rest kan pas na de rolstoel erin), stofzuig ik het huis, poets ik vloeren was en droog en strijk ik. Met Bram ga ik langs wat winkels en haal op school het gourmetstel op. Ik drink koffie met pa en ma en dan kan ik genieten van wat rust met vriendin Esther. Samen met Olaf en Lara blijft ze eten. Ina brengt haar mega koelbox en dan nog even de laatste dingen. Als Jasper straks in bed lig gaat de rest de bus in en dan vertrekken we na een korte nachtrust naar ile d'Oléron in Frankrijk. Twee weken genieten van elkaar...HEERLIJK. Tot dan!

5 comments:

Anonymous said...

tot Frankrijk! Alvast een goeie reis en veel plezier en genot!
xxx van je adoptiezus

Martha said...

Heerlijk, je bent al weg maar in gedachten wens ik je een heerlijke ontspannen tijd :-)
begrijp ik nu dat de zitprothese er nu heel gauw aankomt?

Roosnans said...

ik mag hopen dat het hele zwikje snel overgeheveld mag worden en dat Jasper nu eindelijk eens serieus genomen wordt (met stoel en schoenen bedoel ik dan)!!!

geniet van je welverdiende vakantie lieffie!

kuz
zuz

Lin's ding said...

* Martha, voor het geval je het nog terug op zoekt, ik moet eerst de verzekering zien te overtuigen dat ik naar Belgie over wil stappen met de hele zooi van schoenen, ortheses en statafel...en dan... je hoort het wel weer.

Martha said...

@Lin; pfff, da klink alweer als dat het heul wat voetjes in aarde zal hebben...
Enne natuurlijk lees ik jouw comments, ik krijg ze automatisch nagestuurd. Als je ingelogd bent en je reageert bij bv mij dat krijg je ee vakje "follow-up comments will be sent to en dan je email adres' Misschien dat je dat blokje alleen krijgt in de nieuwe omgeving van Blogger. But enniewee, ik zie jouw reacties dus altijd ;-)